کد خبر : 429
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1392 - 5:35

تعهد مورد انتظار مسکن مهر در آذربایجان شرقی محقق نشد

تعهد مورد انتظار مسکن مهر در آذربایجان شرقی محقق نشد

استاندار آذربایجان شرقی: ما به تبریز بزرگ فکر می‌کنیم/ تعهد مورد انتظار مسکن مهر در آذربایجان شرقی محقق نشد

دولت دکتر احمدی‌نژاد، آزادی عمل بیشتری برای آذربایجان شرقی در روابط بین‌الملل فراهم کرد. مردم آذربایجان شرقی در قبال توسعه استان، احساس مسئولیت می‌کنند.

 استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: فرهنگ توسعه باید نهادینه شود.

احمد علیرضابیگی در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه این اتفاق امروز در آذربایجان شرقی افتاده است اظهار داشت: مردم این استان در قبال موضوع توسعه، احساس مسئولیت کرده و تلاش می‌کنند به نحوی در روند توسعه مشارکت داشته باشند. وی با بیان اینکه همه دولت‌ها و حکومت‌ها توسعه را در دستور کار دارند، افزود: توسعه چیزی نیست که بتوان از بیرون وارد جامعه کرد، بلکه توسعه درون‌زاست و اراده برای توسعه باید از درون بجوشد.
-توسعه، انسان‌محور است
علیرضابیگی با بیان اینکه توسعه، انسان‌محور است، گفت: انسان، کانون توجه توسعه است و اگر بخواهیم مفهوم ملموس برای توسعه بیان کنیم باید نقش انسان را مورد توجه قرار دهیم؛ از این رو می‌توان گفت که توسعه، تنوع فرصت‌ها و امکان انتخاب فرصت‌ها از سوی همه مردم است.
استاندار آذربایجان شرقی بحث عدالت را در موضوع توسعه، تعیین‌کننده دانست و گفت: اگر لابلای چرخ توسعه، گروه‌های ضعیف جامعه له شوند این توسعه نمی‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: بر اساس آمار و ارقامی که در اختیار داریم توزیع بهینه درآمد‌ها را در سال‌های ۹۰ و ۹۱ از رهگذر اقداماتی چون هدفمندی یارانه‌ها و توزیع سهام عدالت شاهد بودیم، البته مشکلاتی که در سال ۹۱ پیش آمد ناشی از تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز بود.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه باید توسعه را نهادینه کنیم، گفت: برای این کار لزوما باید به فرهنگ توسعه توجه کنیم، اتفاقی که امروز در آذربایجان شرقی افتاده است و مردم در قبال موضوع توسعه، احساس مسئولیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه موفقیت‌هایی که در آذربایجان شرقی به دست آمده حاصل توسعه زیرساخت‌های توسعه در دو بعد فرهنگی و فیزیکی است، افزود: از جهت فرهنگی، امروز سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند شرایط بهتری برای بروز و ظهور خود فراهم کنند که این یک تغییر محسوب می‌شود، چرا که زمانی سرمایه‌گذاران ما حتی امور بانکی خود را هم در خارج از استان انجام می‌دادند.
استاندار آذربایجان شرقی موضوع تولید را یکی از نشانه‌های توسعه‌یافتگی عنوان کرد و گفت: آذربایجان شرقی استانی است که تا پنج سال قبل امکان تولید فولاد در آن وجود نداشت، اما امروز برای تولید سالانه بیش از ۱۰ میلیون تن فولاد مجوز صادر شده و ۵/ ۳ میلیون تن نیز عملا تولید می‌شود.
-مهاجرت خالص آذربایجان شرقی مثبت شده است
وی با بیان اینکه مهاجرت از جمله دغدغه‌های همیشگی استان بوده است، افزود: در سرشماری سال ۸۵، مهاجرت خالص استان رقم منفی ۱۴۷ هزار نفر را نشان می‌داد، در حالی که آمار سال ۹۰ حکایت از این می‌کند که این رقم منفی، به مثبت ۹ هزار نفر رسیده و در فاصله این پنج سال، مهاجرت معکوس در آذربایجان شرقی شکل گرفته است.
علیرضابیگی افزود: در موضوع سرمایه‌گذاری نیز ذکر این آمار کافی است که میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در پنج سال گذشته، ۷/ ۱ میلیارد دلار بوده و صادرات غیرنفتی استان، افزایش دو برابری داشته است.

-قدردانی از تلاش ۸ ساله نوین شهردار سابق تبریز
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقدامات شهرداری تبریز و مدیریت شهری یکی از بهترین نمادهای توسعه در استان است، گفت: گذشته این شهرداری با وضعیت فعلی به خوبی نقش مدیریت شهری را نشان می‌دهد و این موضوع قابل تحسین است.
وی، شکل‌گیری فرهنگ سرمایه‌گذاری و اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات سیستم اداری را از جمله دستاوردهای مدیریت شهری در تبریز ذکر کرد و افزود: کار اجرایی مشکلات بسیاری دارد و ممکن است در دوره مدیریت هر مسئول اشکالاتی هم وجود داشته باشد، اما ویژگی‌های شخصیتی آقای نوین به عنوان شهردار تبریز، بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد و باید به نمایندگی از اعضای شورای اداری استان از زحمات هشت ساله ایشان قدردانی کنیم.
علیرضابیگی با بیان اینکه کانون فعالیت‌های ما در آذربایجان شرقی، شهر تبریز است، اظهار داشت: ما تبریز را یک شهر معمولی نمی‌دانیم، تبریز با سابقه تاریخی و اثرگذاری فرامرزی خود در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی به قابلیتی دست یافته که باید تلاش کنیم این قابلیت‌ها و اعتبار تاریخی تبریز را با درخشش فراوان و اثرگذاری بیشتر به منصه ظهور برسانیم.
-ما به تبریز بزرگ فکر می‌کنیم
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ما به تبریز بزرگ فکر می‌کنیم، گفت: پرداختن به تبریز به معنی نادیده گرفتن هویت شهرهای پیرامونی نیست، بلکه معتقدیم هویت این شهر‌ها نیز با تبریز معنا پیدا می‌کند و هویت تبریز یک اندوخته تاریخی است. علیرضابیگی تصریح کرد: پروژه‌های بزرگ منطقه با محوریت تبریز انجام می‌شود، مانند قطار سریع‌السیر تبریز- تهران- مشهد یا بزرگراه تهران- تبریز- باکو؛ لذا کانون‌های جمعیتی مجاور با تبریز باید فعالیت‌های خود را با تبریز هماهنگ کنند.
وی با بیان اینکه باید پروژه‌هایی که تبریز در محوریت آن است مورد توجه قرار داده و بر آن‌ها پافشاری کنیم، افزود: تبریز بزرگ باید دربرگیرنده شهرهای پیرامونی باشد، مراودات بین‌المللی استان هم بر این اساس انجام شده است و امروز تبریز یک شهر مطرح و شناخته‌شده در سطح منطقه به شمار می‌رود.
-احمدی‌نژاد، آزادی عمل بیشتری برای آذربایجان شرقی در روابط بین‌الملل فراهم کرد
علیرضابیگی با اشاره به اینکه دولت دکتر احمدی‌نژاد، آزادی عمل بیشتری برای آذربایجان شرقی در روابط بین‌الملل فراهم کرد، گفت: شناساندن قابلیت‌های تبریز به عنوان کانون بزرگ تمدن و استفاده از این امتیاز باید سرلوحه مدیران ما باشد و در برنامه‌ریزی‌ها به عنوان ملاک عمل قرار گیرد.
-تعهد دستگاه‌های خدمات‌رسان در مسکن مهر در آذربایجان شرقی محقق نشد
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر پیگیری و رفع مشکلات پروژه‌های مسکن مهر توسط دستگاه‌های ذیربط، خاطرنشان کرد: قرار بود بر اساس تعهد دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان شهریور شاهد افتتاح چهار هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید سهند باشیم، اما در عمل آن‌چه مورد انتظار بود اتفاق نیفتاد.
وی با بیان اینکه بیشترین مشکل مربوط به دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو است، افزود: امکانات جانبی پروژه‌های مسکن مهر از قبیل مسجد، مدرسه، پاسگاه انتظامی و درمانگاه در شهر سهند آماده شده و از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم که با عمل به تعهدات خود، امکان فراهم کنند تا بتوانیم ذائقه مردم چشم به راه را شیرین کنیم.
-پیشرفت در بازسازی مناطق زلزله‌زده
علیرضابیگی همچنین با بیان اینکه پیشرفت در بازسازی مناطق زلزله‌زده و ایجاد امکانات لازم برای معیشت مردم به طور چشمگیری اتفاق می‌افتد، افزود: هنگامی که نماینده محترم ورزقان، احداث استخر را مطالبه اصلی مردم این شهر اعلام می‌کند این یک نشانه امیدوارکننده و موفقیت‌آمیز است که نشان می‌دهد مشکلات اساسی ما در این منطقه حل شده و قطعا تلاش خواهیم کرد چنین امکاناتی را هم ایجاد کنیم.
وی گفت: امیدواریم رکوردی که مردم و مسئولان توانستند در مناطق زلزله‌زده بر جای بگذارند تکمیل شود و نتیجه کار را به مردم این مناطق تقدیم کنیم.
-روند صعودی کیفیت خدمات و پاسخگویی به مردم در دستگاه‌های اداری آذربایجان شرقی
علیرضابیگی با اشاره به گزارش جشنواره شهید رجایی استان، خاطرنشان کرد: این گزارش حاکی از روند صعودی کیفیت خدمات و پاسخگویی به مردم در دستگاه‌های اداری است و در این جلسه از دستگاه‌های بر‌تر قدردانی می‌کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای مرور سرافرازی ملت ایران در یک آزمون بزرگ است و دفاع مقدس نشان داد که هر‌گاه بر آرمان‌های خود تکیه کنیم فتح و پیروزی با ماست. وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک ارزش در همه سطوح کشور جاری و ساری است و تکیه بر آن‌چه در دفاع مقدس اندوخته‌ایم در تمام صحنه‌های علم و سازندگی خود را نشان می‌دهد.
-آرزوی موفقیت برای دولت دکتر روحانی
علیرضابیگی با آرزوی موفقیت برای دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم دولت جناب آقای روحانی با حضور قدرتمندانه در عرصه بین‌المللی، از حقانیت ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دفاع کند. / ایلنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.