کد خبر : 4482
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 دی 1394 - 6:27

اتحادیه اروپا از اعدام شیخ نمر توسط عربستان انتقاد کرد

اتحادیه اروپا از اعدام شیخ نمر توسط عربستان انتقاد کرد

 «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که اعدام «شیخ نمر باقر النمر» ، نگرانی های جدی درباره آزادی بیان و احترام به حقوق سیاسی وشهروندی ایجاد کرده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل ازخبرگزاری فرانسه، موگرینی ابراز نگرانی کرده که این اقدام باعث شعله ور شدن بالقوه تنش های فرقه ای شود که پیشتر ویرانی های زیادی را در منطقه به همراه داشته است.
در این بیانیه، اتحادیه اروپا ضمن مخالفت شدید با اعدام تحت هرشرایط و به خصوص در موارد اعدام های گروهی، مقامات سعودی را به پیشبرد آشتی میان جوامع مختلف دراین کشور فرا خوانده است.
به گزارش ایرنا، وزارت کشورعربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ۴۷ نفر از شهروندان عربستانی صبح امروز (شنبه) در ۱۲ منطقه عربستان از جمله آیت الله نمر باقرالنمر روحانی برجسته و رهبر شیعیان عربستان اعدام شدند.
شهید شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۳ به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.
دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شهید شیخ نمر باقرالنمر را تائید کردند که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.