کد خبر : 4530
تاریخ انتشار : جمعه 18 دی 1394 - 3:58

ترس از بیداری اسلامی، اصلی ترین انگیزه آل سعود برای اعدام شیخ نمر بود.

ترس از بیداری اسلامی، اصلی ترین انگیزه آل سعود برای اعدام شیخ نمر بود.

 آیت الله محسن مجتهد شبستری، در خطبه های نماز جمعه تبریز با محکوم کردن اعدام آیت الله نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان، تصریح کرد: ایجاد رعب و وحشت در بین معترضان رژیم نحس سعودی در داخل عربستان، فرافکنی افکار عمومی از شکست‌های پی‌ در پی آل سعود در یمن، سوریه و لبنان و کشاندن افکار به سوی این اعدام از دیگر انگیزه‌های این جنایت بود.

وی افزود: طبق برآوردها رژیم آل سعود روزانه میلیارد ها دلار خرج جنگ یمن می کند ولی نتیجه ای جز شکست برایش ندارد. ترس حکام آل سعود از تبدیل شدن شیخ نمر به سید حسن نصرالله عربستان و رشد شیعیان

در عربستان، می تواند مهمترین عامل برای این جنایت باشد؛ زیرا که آل سعود با مشاهده شخصیت درخشان سید حسن نصرالله در لبنان و کارهای ارزشمند شیخ زکزاکی در نیجریه که چند میلیون نفر را به مکتب تشیع،

جذب کرد، از آینده خود بسیار واهمه پیدا کرده است.
امام جمعه تبریز ادامه داد: البته این را هم فراموش نکنیم که ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی از اهداف آمریکا و اسرائیل است و  سعودی ها با این جنایات می خواهند آن‌ها را به اهدافشان برسانند.
وی آغاز اعتراضات ۱۰ ها هزار نفر بلافاصله پس از اعدام شیخ نمر را از پیامد های این جنایت خواند و افزود: بیشتر ذخایر نفتی عربستان در شرق این کشور و مناطق شیعه نشین است و این جنایات برای آل سعود بسیار کمر شکن خواهد بود. شاید این اقدام عربستان موجبات اخراج آن ها از کنفرانس ژنو درباره سوریه را فراهم کند، به نوعی می توانیم بگوییم آل سعود با این کار گور خود را کند.
آیت الله مجتهد شبستری، با بیان اینکه طرفدارن کاندیدا ها از تخریب یکدیگر و دیگران بپرهیزند، زیرا نباید انتخابات موجب تفرقه و اختلاف شود، بلکه اسلام دین محبت و دوستی است و انتخابات هم باید موجب وحدت شود، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز روز دوشنبه در بیاناتی به تبیین نکاتی مهم از انتخابات پرداختند و حضور حداکثری را موجب اقتدار نظام خواندند.
وی خاطر نشان کرد: ایشان در توضیح حق الناس، تایید صلاحیت صالحان و رد صلاحیت ناصالحان و انتخاب فرد اصلح را از حق الناس شمرده و روی آن تاکید کردند، ما مردم نماز گذار تبریز از همین تریبون بیان می کنیم که در انتخابات، به وظیفه ی دینی و ملی خود و دستور رهبر انقلاب به بهترین صورت با حضور حداکثری و انتخاب اصلح، عمل می کنیم.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.