کد خبر : 4597
تاریخ انتشار : شنبه 26 دی 1394 - 12:39

جزئیات ماجرای تیراندازی و قتل در تبریز: ردپای اراذل و اوباش در حادثه

جزئیات ماجرای تیراندازی و قتل در تبریز: ردپای اراذل و اوباش در حادثه

 معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی در واکنش به شایعات فضای مجازی؛
قاتلان و مقتولین از اراذل و اوباش تبریز بودند/ داعش جرأت نزدیکی به مرزهای ایران را هم ندارد / تسویه حساب شخصی خون به پا کرد

سرهنگ اسمعیل پور گفت: تمامی کسانی که در جریان این حادثه به قتل رسیده و دستگیر شدند سابقه کیفری داشته و از اراذل تبریز بودند.

چهارشنبه هفته گذشته بود که خبر قتل دو شهروند تبریزی در برخی‌ از رسانه‌ها منتشر شد؛ نخستین قتل شامگاه پنجشنبه رخ داد که در آن قاتل با شکلیک گلوله مرد ۵۱ ساله را از پای درآورد و درحالی که مامورین نیروی انتظامی در حال بررسی این موضوع بودند دقایقی بعد خبر تیراندازی به دو مرد در داخل خودرو سواری مخابره شد.

در تیراندازی دوم یکی از سرنشینان در دم جان باخت اما نفر دوم با وجود اینکه گلوله به سرش اصابت کرده بود جان سالم به در برده و فورا به بیمارستان منتقل شد.

پس از دومین تیراندازی بود که کارآگاهان پلیس هویت جانی را شناسایی کردند؛ مأموران که مشخصات کاملی از عامل تیراندازی‌ها و خودروی او داشتند تمامی خیابان‌ها و محل‌هایی را که احتمال داشت وی در آنجا مشاهده شود زیرنظر گرفتند و در نهایت شامگاه پنجشنبه موفق شدند خودروی او را در حوالی شهرک باغمیشه تبریز شناسایی کنند.

سرهنگ علی اسمعیل پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با بیان اینکه یکی از قاتلان در همان ابتدای امر دستگیر شد، اظهار داشت: متهم اصلی جوان ۲۵ ساله بود که سابقه کیفری داشته و مدت‌ها در زندان بود، پدر این شخص با گذاشتن وثیقه‌ای یک میلیارد ریالی او را برای مدتی آزاد کرده بود و این جوان پس از آزادی به خاطر تسویه حساب شخصی اقدام به سلب نفس دوستان و همکاران قبلی خود کرده بود.

وی ادامه داد: قاتل با تعیین وقت قبلی به محض رسیدن به محل هدف را مورد اصابت گلوله قرار می‌داد، مقتولین نیز سابقه کیفری داشته و از اراذل و اوباش تبریز بودند.

وی در رابطه با نحوه دستگیری قاتل گفت: شامگاه پنجشنبه خودرو متهم در محدوده شهرک باغمیشه شناسایی شد و بعد از تعقیب و گریز در نهایت وی به محاصره مامورین پلیس درآمد، علی رغم اینکه نیروی انتظامی سعی در دستگیری قاتل بدون وقوع درگیری داشت او دست به سلاح برد و در اثر تیراندازی یکی از مامورین پلیس آگاهی زخمی شد که شرایط وی در حال حاضر رو به بهبود است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به زخمی شدن متهم در درگیری، ابراز کرد: مامورین به منظور دفاع و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوارتر مجبور به تیراندازی شدند که در جریان این امر قاتل ۲۵ ساله توسط تک تیرانداز مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت.

وی افزود: این فرد تاکنون حرفی از علل تسویه حساب به میان نیاورده اما تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.

وی در واکنش به شایعات پراکنده شده در فضای مجازی مبنی بر داعش بودن قاتلان، بیان داشت: این قاتلان اهل تبریز بوده و سوابق کیفری متعددی داشته‌اند، احساس من بر این است که برخی دوست دارند فضا را مسموم کنند چراکه امنیت حاکم بر کشور آنان را آزار می‌دهد.

اسمعیل پور با انتقاد از کسانی که در فضای مجازی اقدام به انتشار مطالب کذب می‌کنند، عنوان کرد: داعش جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد، چه برسد به اینکه در خیابان‌های تبریز اسلحه نیز به دست بگیرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.