کد خبر : 4652
تاریخ انتشار : شنبه 3 بهمن 1394 - 6:13

استقبال رسمی روحانی از رئیس جمهوری چین

استقبال رسمی روحانی از رئیس جمهوری چین

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین که شب گذشته در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به تهران آمده است، لحظاتی پیش مورد استقبال رسمی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مراسم استقبال رسمی از شی جین پینگ در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد برگزار شد و رئیسان جمهوری دو کشور پس از آن وارد مذاکرات خصوصی شدند.
مذاکرات دو جانبه با حضور هیات های عالی رتبه دو کشور نیز بلافاصله پس از مذاکرات خصوصی انجام خواهد شد.
رئیس جمهوری چین در این سفر که به دعوت رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، با رهبر معظم انقلاب و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو می کند.
گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی و همچنین ارتقای سطح همکاری های مشترک در زمینه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان تهران و پکن، از جمله اهداف دیدار رسمی«شی جین پینگ» از جمهوری اسلامی ایران است.
در این سفر علاوه بر مذاکره رئیسان جمهوری و هیات های دو طرف؛ اسناد متعدد همکاری و موافقت نامه هایی در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور به امضا خواهد رسید.
این سفر در پاسخ به سفر رسمی سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین و پس از حدود ۱۴ سال از سفر رئیس جمهور اسبق چین (جیانگ زمین) به ایران انجام می شود.
رئیس جمهوری چین را در این سفر علاوه بر سه معاون نخست وزیر و ۶ وزیر، هیات بزرگی از بازرگانان و رسانه های چینی همراهی می کنند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.