کد خبر : 4664
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 بهمن 1394 - 6:12

رییس جمهوری پیش از عزیمت به ایتالیا: گسترش روابط با کشورهای اتحادیه اروپا از سیاستهای تهران است

رییس جمهوری پیش از عزیمت به ایتالیا:  گسترش روابط با کشورهای اتحادیه اروپا از سیاستهای تهران است

رییس‌ جمهوری، گسترش روابط با کشورهای اتحادیه اروپا را از سیاستهای تهران برشمرد و تاکید کرد که باید از فضای پسابرجام، برای رشد و توسعه کشور و اشتغالزایی بهره گرفت و سفر به ایتالیا و فرانسه با این هدف انجام می شود.

به گزارش آی نیوز از پایگاه خبری ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در فرودگاه مهر آباد و در تشریح اهداف سفرش به خبرنگاران گفت:  این سفر در مقطع تاریخی بسیار مهم و پسا برجام و پسا تحریم انجام می شود و از این رو از اهمیت بسزایی برخوردار است .
رییس جمهوری با اشاره به اهمیت گسترش روابط با کشورهای اروپایی مخصوصا کشورهایی که در گذشته روابط خوبی با ایران داشته اند،  از بررسی و توافق دو سند مهم در جریان  این سفر ۴ روزه به فرانسه و ایتالیا خبر داد و گفت: در این سفر سند نقشه راه میان مدت و بلند مدت همکاری های تهران با ایتالیا و فرانسه مورد بررسی و توافق قرار خواهد گرفت. همچنین در خصوص موسساتی که بیمه صادراتی را تضمین می کنند تفاهماتی انجام می گیرد.
رییس جمهوری با اشاره به آمادگی کشورمان برای جذب فناوریهای نوین گفت: ایران پیشرفت های خوبی در خصوص فناوری های نوین  داشته است و جذب این نوع فناوری ها برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.
دکتر روحانی همچنین از امضای اسنادی در بخش های مختلف اقتصادی در جریان سفر به ایتالیا و فرانسه خبر داد و گفت: در خصوص حمل و نقل و نوسازی ناوگان هوایی و نیز ریل لوکوموتیو و خودرو اسناد زیادی آماده است که در جریان این سفر مورد مذاکره و تفاهم قرار خواهد گرفت.
رییس جمهوری  اضافه کرد: همکاری در بخش های مختلف صنعتی، دانشگاهی ، کشاورزی ، گردشگری و تجهیزات پزشکی و محیط زیست از دیگر موضوعاتی است که در جریان این سفر در خصوص آن مذاکرات و تفاهماتی انجام خواهد گرفت.
رییس جمهور همچنین ملاقت با پاپ و مقامات واتیکان و دیدار و گفتگو با فعالان اقتصادی و سیاسی را از دیگر برنامه های این سفر دانست.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.