کد خبر : 4678
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 بهمن 1394 - 8:30

دنیا بداند که ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی(ص) هست

دنیا بداند که ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی(ص) هست

 همایش طلیعه حضور باحضور خواهران طلبه جدید الورود به حوزه های علمیه  استان آذربایجان شرقی در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار شد.

به گزارش آی نیوز این همایش که در محل سالن اجرای فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار شد ،  آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان ضمن آرزوی توفیق برای خواهران طلبه جدیدالورود به حوزه های استان ، برای رسیدن به موفقیت در راه کسب علم در حوزه های علمیه و سیر و سلوک الی الله سه مرحله را خاطر نشان کرد:
وی مرحله اول سیر به سمت خدا را مشارطه عنوان کرده و گفت : هدف از ورود به حوزه های علمیه باید خدمت به دین خداوند باشد و خواهران طلبه باید این موضوع را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و در غیر این صورت این راه به هدف اصلی خود نخواهد رسید.
امام جمعه تبریز مرحله دوم سلوک الی الله را مراقبه عنوان کرد و ادامه داد : مراقبه یعنی اینکه مراقب باشیم تا حتی یک روز از عمرمان نیز به هدر نرود و روزی نباشد که مطلبی یاد نگرفته باشیم. ایشان با اشاره به آیات شریف سوره عصر گفت : همه انسانها زیانکارند زیرا که عمر آنها در حال سپری است مگر کسانی که ۴ خصلت ایمان ، عمل صالح ، توصیه به حق و توصیه به صبر را داشته باشد.
وی در ادامه  با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) با این مضمون که «شما را به تقوای الهی و نظم کارهایتان توصیه می کنم»  افزود : طلبه ها باید کارها و زندگانی خود را با نظم و برنامه دنبال کنند چرا که اگر کسی از بزرگان به مقامات معنوی رسید اند از همین نظم در کارهایشان بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان محاسبه را مرحله سوم این مسیر عنوان کرده و ادامه داد : خواهران طلبه گرامی باید حساب و کتاب کارهای خود را چه از نظر تحصیلی و چه از نظر تهذیبی  داشته باشند . ایشان با اشاره به شرایط زمانی گفت: در هر زمانی کسب علوم دینی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این عرصه خواهرانی هستند که حتی تا درجه اجتهاد هم پیش رفته اند.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به شبهه افکنی ها و بمباران تبلیغاتی دشمن علیه اسلام ، نقش طلاب در مقابل این تهاجم را برجسته دانسته و افزود : بنده در جلسات مختلف گفته ام که در امر آموزش و در مدارس باید از طلاب جهت پاسخ به شبهات دانش آموزان استفاده شود ، لذا طلاب و خواهران گرامی برای این امر باید آمادگی لازم را داشته باشند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ضمن دعوت از همه آحاد ملت جهت حضور در این حرکت عظیم افزود : با حضور میلیونی در این راهپیمایی ، دنیا باید بداند که ملت ایران پشتیبان ولایت فقیه و اسلام ناب محمدی هستند .
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات اسفند ماه سالجاری  ، بر اهمیت شرکت حداکثری در این انتخابات تاکید کرده و گفت:  طبق سخنان مقام معظم رهبری ، کلید اسلامیت کشور در مجلس خبرگان است فلذا انتخابات خبرگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ایشان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این مسئله که افراد صالح باید در انتخابات ثبت نام کنند ،  از مردم شریف ایران خواستند تا ضمن حضور گسترده در این انتخابات افراد اصلح را انتخاب کنند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.