کد خبر : 4804
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 - 7:23

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین: برای خبرگان از لیست هاشمی حمایت خواهیم کرد

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین: برای خبرگان از لیست هاشمی حمایت خواهیم کرد

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: فهرست نهایی شورای ائتلاف شاخصه های لازم را رعایت نکرده و به الزماتی که از ابتدا باید به آن توجه می شد، توجه چندانی نشان نداده است، درنتیجه ما نمی توانیم حمایت قاطع خود را از آن اعلام کنیم.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با ایسنا  با اعلام اینکه حزب اسلامی ایران زمین تصمیم نهایی خود را برای نحوه ورود به انتخابات پیش رو تا پایان هفته جاری، اتخاذ خواهد کرد، گفت: اگر در جلسه شورای مرکزی حزب، تصمیم به ارائه فهرست بگیریم، با توجه به شاخصه‌های موردنظرمان این قصد را عملی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه این حزب در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری از لیست آیت الله هاشمی رفسنجانی حمایت خواهد کرد، گفت: آنچه که مسلم شده، این است که ما از لیست آیت الله هاشمی که هم جامعیت دارد و هم با لیست جامعه روحانیت دارای اشتراکاتی است، حمایت کرده و در این خصوص تبلیغاتی را نیز صورت خواهیم داد.
رئوفیان با اشاره به لیست منتشرشده از سوی شورای ائتلاف اصولگرایان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، این فهرست را تامین کننده شاخصه های مدنظر تشکل متبوع خود ندانست و اظهار کرد: به دلیل آن که به اعتقاد ما، فهرست نهایی شورای ائتلاف شاخصه‌های لازم را رعایت نکرده و به الزماتی که از ابتدا باید به آن توجه می شد، توجه چندانی نشان نداده است، ما نمی توانیم حمایت قاطع خود را از آن اعلام کنیم.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: از میان ۳۰ نفری که در فهرست شورای ائتلاف قرار دارند، تنها به تعداد انگشتان یک دست، مورد حمایت ما قرار دارند.
وی با اشاره به شاخصه های مدنظر تشکل متبوع خود برای گزینش کاندیداها در انتخابات پیش رو اظهار کرد: ما با در نظر گرفتن ۶ معیار، به تدوین ۴۰ شاخص برای گزینش کاندیداهای مدنظر خود در انتخابات پیش رو پرداخته ایم و مواردی چون کارآمدی، برنامه محوری، در کنار توجه به موازین اخلاقی در رفتار کاندیداها را مورد تاکید قرار داده ایم.
رئوفیان در توضیح این شاخصه ها، افزود: کاندیداهایی که به مجلس راه پیدا می کنند باید به حسن اخلاق اشتهار داشته و اخلاق و معنویت را شالوده فعل و قول خود قرار دهند. همچنین باور به شایسته سالاری و مخالفت با بنیادگرایی در آنها مشهود بوده و بر مطالبات اصلی مردم تاکید کنند و از جزئی نگری نیز پرهیز داشته باشند.
وی با تاکید بر وجود روحیه جمع گرایی، پرهیز از تک روی و نیز احترام به عقل جمعی در اندیشه و عمل کاندیدهای مدنظر تشکل متبوع خود، اظهار کرد: کاندیداهای موردنظر ما باید به برقراری تعامل مستمر اعتقاد داشته و به دنبال ایجاد زاویه با دولت نباشند و مجدانه از بدزبانی، تهمت زنی و افترا وارد کردن پرهیز و شان نمایندگی مجلس را حفظ کنند.
دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در پایان با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی مجلس دهم مقاوم سازی اقتصاد کشور خواهد بود، گفت: کاندیداهای مجلس باید معتقد به اقتصاد دانش بنیان باشند و زمینه را برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و تحقق سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی رهبری در سند چشم انداز فراهم آورند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.