کد خبر : 4843
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اسفند 1394 - 9:20

ضرورت تمرکز ظرفیت‌های مدیریت شهر، بر ارایه خدمات ‌و تسهیلات گسترده نوروزی

ضرورت تمرکز ظرفیت‌های مدیریت شهر، بر ارایه خدمات ‌و تسهیلات گسترده نوروزی

 شهردار تبریز بر لزوم اجرای برنامه‌های گسترده در استقبال از نوروز ۹۵ تاکید کرد و افزود: بخش های متعدد شهرداری تبریز باید به تناسب وظایف تخصصی خود، ارایه تسهیلات به گردشگران و مسافران نوروزی را منسجم‌تر و متقاوت‌تر از سال‌های پیش مورد توجه قرار دهند.

به گزارش آی نیوز، دکتر صادق نجفی در جمع مدیران شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: در بخش‌های مختلف اداره شهر باید خدماتی به مسافران نوروزی ارایه شود که هم‌وطنان عزیز با کمترین دغدغه‌خاطر، بتوانند از فرصت های گردشگری شهر بهره‌مند شود. 
وی تصریح کرد:  استقبال شایسته از مسافران نورزی، تنظیف و پاکسازی محیط شهری،‌ رنگامیزی جداول، سامان‌دهی معابر، شستشو و تمیز نگهداشتن اتوبوس‌ها و تاکسی‌های فعال در حمل و نقل شهری، افزایش خدمات فنی به خودروها، آماده‌سازی پارک‌های مسافر، گلکاری‌های گسترده و فضاسازی‌های متنوع و زیبا، از اقداماتی است که باید بستر کلی شهر را مهیای ایام نوروز کند.
دکتر نجفی با تاکید بر این‌که معاونت‌های مختلف شهرداری باید نظارت خود را در اجرای برنامه‌های نورزی تقویت کنند، گفت: در این راستا، با توجه به افزایش حجم زباله تولیدی در اواخر سال، معاونت خدمات شهری و سازمان پسماند باید امکانات خود را در هر دو حوزه مدیریت زباله و تنظیف و پاکسازی شهر تقویت کند.
وی با اشاره ظرفیت‌های فرهنگی شهرداری متذکر شد: معاونت فرهنگی و اجتماعی باید با محوریت سازمان‌های گردشگری و فرهنگی و هنری، به دور از کلیشه‌های رایج نوروز، برنامه‌های ویژه خود را در معرفی شهر و راهنمایی گردشگران  اجرا کند.
دکتر نجفی اطلاع‌رسانی را مهم‌ترین بخش اقدامات نرم‌افزاری شهرداری خواند و افزود: این رویکرد نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای و اجرای ایده‌های تاثیرگذار از سوی روابط‌عمومی و بین‌الملل است.
وی تاکید کرد: نگرش بخش های مختلف شهرداری به برنامه‌های نورزوی، باید جنبه‌های بین‌المللی شهر را در نظر داشته باشد،
دکتر نجفی با اشاره به این که همراهی شهروندان در ایجاد یک شهر زیبا و باطراوت  ضروری است، خاطرنشان کرد:  این همراهی، چه در بحث فضاهای سبز و زینتی، و چه در خصوص سامان‌دهی محوطه های  مسکونی و تجاری می‌تواند کمک شایانی به حفظ جلوه و منظر شهر کند.
شهردار تبریز با اشاره به این‌که مشارکت شهروندی، ضرورت مهم اداره شهر است، افزود: تحقق اهداف مدیریتی شهر به خصوص در حوزه گردشگری، نیازمند حضور و نقش‌آفرینی شهروندان است.
دکتر  نجفی، اظهار داشت: در دو سال گذشته شهرداری تبریز با حمایت عزیزان شورا و همراهی مدیریت استان، تمام تلاش خود را برای ارایه تعریف جدیدی از خدمتگزاری به کار بر بسته و بر‌نامه‌های خود را بر همین مبنا پیش برده است.
وی اضافه کرد: ارتقای چشمگیر شاخص‌های عمرانی، تقویت زیرساخت‌های شهر، توسعه فرصت‌های فضای سبز، اجرای برنامه‌های مدون خدماتی، گسترش بسترهای ورزش همگانی و تقویت زیرساخت‌های حوزه بحران از جمله محورهایی است که در کنار برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه شهرداری تبریز بوده است.
شهردار تبریز با بیان این که طبق برآوردهای سامانه ۱۳۷ اداره‌کل بازرسی شهرداری و نظرسنجی‌های رسانه‌ای، اهتمام ویژه شهرداری تبریز موجب رشد چشمگیر رضایت شهروندان شده است، تصریح کرد: همین امر موجب افزایش مشارکت‌ شهروندان در پرداخت عوارض شده است، در مقابل شهرداری نیز با تدوین بسته مشوق‌های تسهیلاتی در پرداخت عوارض، سعی کرده قدردان مشارکت شهروندان باشد.
دکتر نجفی با تاکید بر این که گستره مشارکت شهروندان، فراتر از موضوع عوارض است، گفت: امروز با جایگاه ویژه‌ای که شهرداری برای حوزه گردشگری قایل شده، شاهد هستیم که شهروندان، به مثابه رسانه‌های قوی و تاثیرگذار وارد عمل شده‌اند و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهر را از طریق نرم‌افزارهای متعدد ارتباطی انتشار می‌دهد، این امر نشان می‌دهد که بسترهای فرهنگی و اجتماعی توسعه گردشگری در شهر به خوبی فراهم است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.