کد خبر : 4852
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اسفند 1394 - 6:53

بارش باران در ۱۱ استان کشور

بارش باران در ۱۱ استان کشور

سازمان هواشناسی اطلاعیه ای را به علت فعالیت سامانه بارشی و پیامدهای آن طی امروز و فردا اعلام کرد.

به گزارش میزان، این اطلاعیه به شرح زیر است:

سه شنبه ۱۳۹۴/۱۲/۰۴: رگبار و رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان و همدان وزش باد شدید لحظه ای با احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل رگبار و رعدوبرق در ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال خوزستان.

چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۰۵: وزش باد شدید لحظه ای و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل رگبار و رعدوبرق و وزش باد در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و جنوب و غرب فارس.

از این‌رو توصیه می شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

همچنین مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: امروز سامانه جوی که از مدیترانه به سمت شرق در حرکت است، ابتدا در مناطق غرب و شمال غرب و بتدریج جنوب غرب و در اواخر وقت بخش‌هایی از جنوب کشور باعث ابرناکی و بارندگی خواهد شد، بارش در ارتفاعات بصورت برف و در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور بصورت رگباری گاهی با رعد و برق است.

به گفته احد وظیفه، دامنه بارندگی فردا علاوه بر مناطق فوق به استان‌های مرکزی، جنوبی، دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت، همچنین بارش باران طی امروز و فردا موجب فرونشینی گرد و خاک و بهبود کیفیت هوا در استان‌های نیمه غربی و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد شد.

وی افزود: بیشینه بارش امروز در استان‌های ایلام، شمال خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و همدان و فردا در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب فارس و بوشهر پیش‌بینی می‌شود، همچنین با وزش باد شدید طی امروز مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس درسواحل خوزستان و بوشهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبارآلود، در شهرهای جنوبی باد و گرد و خاک، و فردا ابری، همراه با بارش باران، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، در اواخر وقت کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کاهش غلظت آلاینده ها

همچنین احمدی ،کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت دیروز و طی امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور شاهد کاهش غلظت آلاینده ها و گردو غبار خواهیم بود.

وی افزود: شدت بارش های این سامانه در دامنه های مرکز زاگرس و استان های لرستان، خوزستان و بخش هایی از کردستان، کرمانشاه و ایلام پیش بینی می شود. بارش های این سامانه به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد همچنین در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. دامنه این بارش ها به تدریج بخش هایی از مرکز کشور و دامنه های البرز و تهران را نیز فرا می‌گیرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.