کد خبر : 4868
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اسفند 1394 - 8:28

لزوم تشکیل شورای سامان‌دهی کودکان خیابانی

لزوم تشکیل شورای سامان‌دهی کودکان خیابانی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم تشکیل شورای سامان‌دهی کودکان خیابانی بین ۱۱ دستگاه متولی این امر تاکید کرد تا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب تعداد اندک کودک خیابانی موجود استان نیز به صفر برسد.

 حسن استوار آذر در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، اظهار داشت: برای سامان‌دهی موثر کودکان خیابانی توجه به مشارکت‌های مردمی و ورود تشکل‌های مردمی باید اصل قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان ‌شرقی هم در این جلسه گفت: ۸۵ درصد کودکان خیابانی دارای والدین هستند و به دلایل مختلف از جمله فقر اقتصادی در خیابان‌ها به سر برده و به انجام شغل‌های کاذب می‌پردازند.

محسن ارشدزاده اظهار داشت: هر سال سازمان بهزیستی کشور حدود ۶ هزار کودک خیابانی را پذیرش می‌کند و در استان ما نیز سال گذشته تعداد ۲۸ نفر کودک خیابانی را ساماندهی که، ۲۱ نفر تحویل خانواده داده شد؛ ۶ نفر در مرکزهای نگهداری مورد پذیرش قرار گرفت و یک نفر هم که از استان‌های دیگر رجوع کرده بود به موطن اصلی بازگردانده شد.

امیری، مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی نیز اذعان داشت: متاسفانه کودکانی که مادرشان در زندان هستند، بیشتر آسیب می‌بینند و درخواست کرد آموزش و پرورش به کودکانی که دارای والدین زندامی هستند، خدمات خاص مشاوره‌ای ارائه دهند تا از بروز مشکلات روحی در آینده این کودکان جلوگیری شود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.