کد خبر : 489
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1392 - 5:22

مخالفت رئیس جمهور با واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز به بخش خصوصی

مخالفت رئیس جمهور با واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز به بخش خصوصی

آی نیوز: دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز از مخالفت رئیس جمهوری مبنی بر واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش آی نیوز به نقل از مهر ، کریم صادق زاده با بیان این مطلب افزود: رئیس جمهوری طی نامه ای با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی است با واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی مخالفت کرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه فرآیند خصوصی سازی در برخی موارد دچار مشکلات فراونی است و شرکت هوله سهند تبریز از جمله این موارد است که پس از واگذاری به یک شرکت خصوصی اصفهانی تعطیل و تجهیزات آن به به همراه ملک تفکیک و به فروش گذاشته شد.
صادق زاده با اشاره به اینکه راهبردهای مهم شکوفایی اقتصاد کشور، برنامه‌ریزی برای رفع معضل بیکاری است،گفت: واگذاری واحدهای تولیدی دولتی به بخش خصوصی در آذربایجان شرقی مشکل بیکاری را افزایش داده است.
مدیر عامل کارخانه ماشین سازی تبریز همچنین در این باره به خبرنگار مهر گفت: مخالف خصوصی سازی نیستیم ولی واگذاری واحد صنعتی به بخش غیر صنعتی با نام خصوصی سازی زمینه ساز ضربه به تولید ملی است.
اکبر خادم افزود: بانک صادرات به عنوان گزینه اول واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز ، یک مجموعه غیر صنعتی است و با هدف سرمایه گذاری های زود بازده نمی تواند اهداف بلند مدت این کارخانه را دنبال کند.
وی با بیان اینکه خصوصی سازی به نوعی ظرفیت سازی تلقی می شود گفت: با واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی دیگر تحریم ها ممانعتی برای عقد قراردادهای بین المللی ایجاد نمی کند.
مدیر عامل کارخانه ماشین سازی تبریز با اشاره به ارز آوری یک میلیون یورویی در سال گذشته گفت: صادرات محصولات این کارخانه علاوه بر ارز آوری می تواند بستر ساز اشتغال برای ۱۰ هزار جوان جوایای کار باشد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.