کد خبر : 4901
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 - 6:25

تشکر روحانی از مردم برای حضور در انتخابات

تشکر روحانی از مردم برای حضور در انتخابات

رئیس جمهوری از همه مردم ایران برای حضور هوشمندانه در انتخابات تشکر کرد و گفت: دولت آماده همکاری با مجلس بوده و در آینده نیز خواهد بود.

 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در سومین همایش بین المللی صنعت خودرو افزود: انتخابات دمیدن روح جدید در کالبد جامعه برای حضور و حرکت پرشتاب تر در مسیر توسعه، رفاه جامعه و مردم است.
وی ادامه داد: کشوری که انتخابات ندارد قطعا پرنشاط و زنده نخواهد بود.کشور و جامعه ای که انتخابات ندارد و اراده مردم بر سرنوشت آن کشور حاکم نیست، قطعا آن جامعه پرنشاط و زنده نخواهد بود.
رئیس جمهوری اضافه کرد: بسیار انتخابات معنا داری در ایران انجام شد، آرای مردم صدها جلد کتاب، حرف، سخن و رهنمود برای ما دارد. امیدوارم همه درس آموز از مکتب ملت ایران باشیم .

**دوران تقابل به سرآمده است

روحانی گفت:کشور ما در شرایطی قرار دارد که بعد از گذشت چند سال تحریم شدید غیرقانونی و ظالمانه صنعت و مسیر رشد و توسعه ما با اختلالاتی مواجه بود. لازم بود با منطق و بیان به دنیا بگوییم که مردم ایران مردمی صلح خواه، امنیت دوست و خواهان همکاری و تعامل با مردم جهان هستند. این خواست ملت بزرگ ایران بود.
رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: مردم ما در سال ۹۲ با صدای رسا به دنیا گفتند ما اعتدال را می خواهیم و نه افراط را، و با صدای بلند گفتند ما تعامل با جهان را می خواهیم نه تقابل را، و با صدای بلند گفتند می خواهیم مشکلاتمان را با دنیا با منطق و استدلال و پشت میز مذاکره حل و فصل کنیم.
روحانی خاطرنشان کرد: ما به ملت قول دادیم که دیپلمات های کشور ما قادر هستند پشت میز مذاکره در برابر قدرتهای بزرگ جهانی حقوقشان را بازستانند ،منطق ملت را به کرسی بنشانند و راه را برای همکاری و توسعه جهانی باز کنند.
وی با بیان اینکه آنچه وعده داده بودیم با همکاری، حمایت و پشتیبانی ملت بزرگ ایران به انجام رساندیم،تصریح کرد: امروز دوران تقابل به سر آمده ،اگر کسانی هنوز فکر می کنند کشور باید در تقابل با دیگران باشد، هنوز پیام سال ۹۲ را با تاخیر دو ساله هم دریافت نکرده اند.
رئیس جمهوری افزود: مردم ما برای حقوق خودشان ایستادگی می کنند البته در برابر فشار و تحمیل و سرفرود نمی آورند اما خواهان تعامل با ملتهای جهان هستند. ایران از دیرباز و هزاران سال پیش سرزمین اتصال ملت های شرق و غرب بوده است و امروز هم خواهان آن است که همان نقش را به عنوان نقطه اتصال، تعامل جهانی و نقطه اعتدال ایفا کند.
روحانی خاطرنشان کرد: ما برای اشتغال جوانانمان و حرکت اقتصادی به سمت پیشرفت نیاز به رشد اقتصادی داریم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.