کد خبر : 4918
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 9:25

گام روسیه و آمریکا برای سفر به مریخ

گام روسیه و آمریکا برای سفر به مریخ

 ماموریت تحقیقاتی ۳۴۰ روزه دو فضانورد روسی و آمریکایی در ایستگاه فضایی بین المللی که امروز (چهارشنبه) پایان یافت، گام بزرگی برای اجرای برنامه بلندپروازانه ماموریت اعزام انسان به مریخ است.

به گزارش ایرنا، کپسول حامل «میخاییل کورنینکو» فضانورد روسی، «اسکات کلی» آمریکایی و «سرگئی فوکلوف» فرمانده کپسول در قزاقستان با چتر فرود آمد.
به گزارش رویترز، پایان این ماموریت طولانی در فضا، مقدمه ای برای سفر نهایی انسان به مریخ است.
کلی و کورنینکو در ارتفاعی کمتر از ۵۰۰ کیلومتری زمین، هدف آزمایش های متعددی برای مشاهده تغییرات در بدن انسان در فضا قرار گرفتند.
در این آزمایش های پزشکی و تحقیقاتی، تاثیرهای بی وزنی و چالش های ناشی از پرتوهای فضایی بر انسان بررسی شد و نتایج آن می تواند زیر بنای برنامه تحقیقاتی سفر انسان به مریخ باشد که براساس برآوردها، دو سال طول خواهد کشید.
دو فضانورد تازه فرود آمده با کپسول سایوز که نتوانستند بدون کمک متخصصان پا بر زمین بگذارند، قرار است پس از انجام چند آزمایش پزشکی مرخص شوند و فضانورد آمریکایی نیز بزودی عازم این کشور خواهد شد.
خبرگزاری ایتارتاس نیز به نقل از مرکز کنترل پروازهای فضایی در مسکو گزارش داد که کارشناسان بخش جستجو و تخلیه فضانوردان به آنها برای خروج از کپسول کمک کردند.
فوکلوف فرمانده کپسول سایوز که ۱۸۲ روز در ایسنگاه فضایی اقامت داشت، توانست بدون کمک پا به زمین گذارد.
با توجه به اقامت طولانی دو فضانورد در ایستگاه بین المللی در قالب برنامه تحقیق فرود در مریخ و این که از قبل اعلام شده بود کورنینکو و کلی خود از کپسول پیاده خواهند شد، لزوم کمک به آنان برای خروج از کپسول یک نقص محسوب می شود، زیر در مریخ امکان ارائه چنین کمکی وجود ندارد.
فضانورد آمریکایی با حضور ۳۴۰ روزه در ایستگاه بین المللی فضایی، حد نصاب بیشترین اقامت در فضا بین فضانوردان آمریکایی را بدست آورد.
«والری پولیاکوف» فیزیکدان روسی در طولانی ترین ماموریت فضایی همراه سه فضانورد روسی از ژانویه ۱۹۹۴ تا مارس ۱۹۹۵ (۴۴۰ روز در فضا) بودکه رکورد جهانی به شمار می رود.
براساس گزارش های انتشار یافته، آمریکا و دیگر شرکای فضایی این کشور در نظر دارند برنامه سفر انسان به مریخ را محقق کنند.
آمریکا در چارچوب شناخت بیشتر از این ماموریت همچنین دستگاه فضایی «مریخ نورد کنجکاو» را چند سال پیش به مریخ ارسال کرده که تصاویر و اطلاعات مهمی را یه سازمان فضایی ناسا، ارسال کرده است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.