کد خبر : 493
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1392 - 5:39

اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران مشخص شد

اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران مشخص شد

آی نیوز: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مشخص شدن اعضای هیئت تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران خبر داد.

به گزارش آی نیوز به نقل از فارس، رضا رحمانی اظهار کرد: تعیین اعضای هیئت تحقیق و تفحص از این شرکت در دستور کار جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن بود که ۱۱ نفر از نمایندگان به عضویت این هیئت در آمدند.

وی افزود: ابهام در شرایط فروش های داخلی و خارجی، ابهام در حساب های ارزی این شرکت، افزایش هزینه‌های غیر ضروری و غیر منطقی، مشکل فقدان سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه و صنایع پایین دستی، نامشخص بودن فروش ضایعات، علت تداوم خام فروشی از جمله محورهای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی مس ایران است.

وی اظهار کرد: همچنین بررسی نحوه پیمان‌سپاری، نحوه بکارگیری نیروهای مورد نیاز مجتمع‌ها و میزان بومی گزینی، نحوه فروش مس و کنسرانتره مس و سایر محصولات مسی، صحت و سقم اختلاس و چگونگی برخورد با اختلاس‌گران، نحوه تسهیم گردش مالی در بانک‌ها، نحوه احتساب و توزیع و هزینه‌کرد کارانه و راندمان‌ها و پاداش در بین کارکنان، چگونگی هزینه‌کرد کمک‌های بلاعوض و انجام عمرانی زیربنایی در شهرستان‌ها از جمله دیگر موارد مهم این تحقیق بشمار می‌رود.

رحمانی تصریح کرد: حوه تحویل کمک‌های جمع‌آوری شده برای توزیع بین مردم زلزله‌زده، نحوه عزل و نصب مدیران مجتمع‌ها،  نحوه تسهیم هزینه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی به شهرستا‌ های دارای مجتمع و نحوه تنظیم قرارداد در باشگاه‌ها نیز از موارد دیگر این تحقیق هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه این افراد باید در جلسه‌ای رییس، نایب رییس و دبیر هیئت را تعیین کنند و پس از آن اقدامات بعدی مانند معرفی به رئیس مجلس، حکم ابلاغ و معرفی به رئیس جمهور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ مورد بررسی اعضا قرار گرفت و چند بند به آن اضافه شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بند ۱۶ قانون بودجه سال ۹۱ را در راستای حمایت از کشاورزان و صنایع را در لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲ احیا کردیم.

رحمانی ابراز کرد: همچنین واگذاری پروژه های نیمه تمام زیر ۴۰ درصد پیشرفت نیز به تصویب اعضای کمیسیون رسید.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.