کد خبر : 4935
تاریخ انتشار : شنبه 15 اسفند 1394 - 7:55

مبادلات بانک ایران و اروپا آغاز شد

مبادلات بانک ایران و اروپا آغاز شد

سفیر ایران در آلمان از آغاز مبادلات بانک ایران و اروپا از دو روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی ماجدی امروز در همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا با اعلام از سرگیری دریافت و پرداخت‌های بانک ایران و اروپا گفت که از هفتم تا پانزدهم مارس نیز بانک ملی به این شبکه خواهد پیوست.
وی با بیان این‌که باید بعد از اجرای برجام ایران در شبکه بین‌المللی تولید، تجارت، بانکداری و بیمه قرار گیرد، افزود: ایران راهی جز پیوستن به این شبکه نداشته و باید حضور گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف اقتصادی در عرصه بین‌الملل داشته باشد و تا زمانی که در این مسیر حرکت نکند به جایگاه واقعی خود و توسعه دست نخواهد یافت.
سفیر ایران در آلمان اشاره‌ای هم به تبادلات بین ایران و آلمان داشت و یادآور شد: با وجود گذشت ۴۵ روز از اجرای برجام هنوز روابط بانکی بین دو کشور آن طور که باید و شاید شروع نشده که البته یکی از دلایل این تعلل نگرانی از تنبیهات آمریکا عنوان می‌شود، در حالی که اینگونه نیست و دلیل اصلی به مسائل تکنیکی برمی‌گردد که به راحتی می‌توان آن را در آینده نزدیک برطرف کرد.
ماجدی با اشاره به انعقاد قرار‌دادی که اخیرا بین شرکت زیمنس آلمان و مپنای ایران انجام شد، گفت: بسیاری از شرکت‌های آلمانی وارد مذاکره با طرفین ایرانی شده که این می‌تواند تجربه خوبی در روابط بین ایران و آلمان باشد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.