کد خبر : 4959
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 - 6:42

ایرانیان پای اینترنت چه می‌کنند؟

ایرانیان پای اینترنت چه می‌کنند؟

طبق آمارها نوع فعالیت کاربران اینترنت به گونه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که در این میان ۵۸/۳ درصد کاربران از این فضا بابت دریافت اطلاعات مربوط به کالا و خدمات استفاده کرده و در عین حال ۳۷/۵ درصد به ارسال و دریافت ایمیل می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس آمارهای مربوط به وضعیت ارتباطات کشور در سال ۱۳۹۴ جداولی درباره استفاده افراد و خانوارها از ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده که براساس این جدول تا پایان دوره مذکور ۹۷/۶ درصد خانوارهای کشور دارای دسترسی به تلفن ثابت بوده‌اند. همچنین ۶۱/۵ درصد از جمعیت کشور از تلفن همراه استفاده می‌کنند و در عین حال ۴۴/۷۳ درصد از خانوارها دارای دسترسی به اینترنت محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش ۶/۸ درصد به تلفن‌های اینترنتی، ۲۷ درصد به دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، ۲۳ درصد به اینترنت بانک، ۴۱/۱ درصد به دریافت عکس، فیلم، ویدئو، موزیک و بازی، ۳۰/۲ درصد به دریافت نرم‌افزار و ۸/۳ درصد به کاریابی اقدام می‌کنند.
همچنین براساس آمارهای ارائه شده در میان کاربران فناوری اطلاعات کشور ۸۴ درصد افراد از رایانه‌های رومیزی، ۳۱ درصد از لپ‌تاپ، ۲۲ درصد از تبلت و ۲۱ درصد افراد از گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنند.
همچنین در زمینه دسترسی افراد به شبکه اینترنت ۸۰ درصد افراد در محل سکونت خود، ۱۶ درصد در محل کار، ۱۰ درصد در محل تحصیل، یک درصد در کتابخانه‌ها، ۱۷درصد در کافی‌نت‌ها و ۱۴ درصد با دستگاه‌های سیار به اینترنت دسترسی دارند.
نکته دیگر آنکه از نظر تفکیک جنسی براساس آمارهای ارائه شده تا پایان آذر ماه سال ۱۳۹۴، ۵۸ درصد از کاربران اینترنت کشور را مردان تشکیل داده و زنان ۴۲ درصد این آمار را به خود اختصاص داده‌اند. از نظر سنی هم ۵۸/۳ درصد از استفاده‌کنندگان اینترنت مربوط به جوانان بین ۱۵ تا ۲۴ سال می‌شود.
اما براساس تعریف‌های مربوطه کاربرانی که حداقل یک بار در روز به شبکه اینترنت دسترسی دارند ۳۵ درصد آمار را تشکیل داده و ۲۴ درصد از کاربران هم حداقل هفته‌ای یک بار به شبکه اینترنت کشور دسترسی دارند. ۱۷درصد جمعیت حداقل یکبار در ماه از اینترنت استفاده می‌کنند و کمتر از ۱۶ درصد افراد در بازه زمانی کمتر از یک بار در ماه به شبکه اینترنت دسترسی دارند.
از نظر مهارت‌های عمده کاربران در استفاده از اینترنت ۶۲ درصد افراد برای کپی و انتقال فایل از این فضا استفاده می‌کنند و ۲۷ درصد مهارت‌های مربوطه برای ارسال ایمیل یا رایانامه را دارا هستند. همچنین ۹/۲ درصد از افراد از این فضا برای فرمول‌های محاسباتی استفاده کرده و ۳۰/۷ درصد افراد برای دانلود فایل‌های مختلف از اینترنت بهره می‌گیرند همچنین چهار درصد افراد هم مشغول فعالیت‌های برنامه‌نویسی هستند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.