کد خبر : 4975
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اسفند 1394 - 8:49

ایران به همکاری های همه جانبه منطقه ای در مبارزه با تروریسم به عنوان یک رویکرد اساسی می نگرد

ایران به همکاری های همه جانبه منطقه ای در مبارزه با تروریسم به عنوان یک رویکرد اساسی می نگرد

 وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به همکاری های همه جانبه منطقه ای از جمله مبارزه با تروریسم و افراط گرایی به عنوان یک رویکرد مهم و اساسی می نگرد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در ادامه سفر آسیایی خود در بانکوک، امروز(پنجشنبه) در چهاردهمین نشست وزیران کشورهای عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا افزود: همکاری نزدیک بین مجمع گفت وگوی همکاری آسیا با دیگر سازمان های منطقه ای از جمله اکو، سارک و آ.سه.آن می تواند ضمن پرهیز از دوباره کاری و استفاده از تجربه های آنان، به همگرایی منطقه ای و توسعه آسیا کمک کند.
وی ادامه داد: برای افزایش مراودات بازرگانی بین کشورهای آسیایی استفاده از اتحادیه پایاپای آسیایی متشکل از بنگلادش، بوتان، هند، ایران، مالدیو، میانمار، پاکستان، نپال و سریلانکا (تاسیس ۱۹۷۴) پیشنهاد می شود.
ظریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشگام پروژه فرهنگی مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی بوده است، افزود: مرکز همکاری در تهران که راه اندازی شده است کمک شایانی به همکاری های فرهنگی و ایجاد تفاهم، همگرایی و همبستگی ملت های آسیا خواهد کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران برای ارتقای روابط بین کشورهای عضو، آمادگی خود را جهت میزبانی نخستین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو در سپتامبر(شهریورماه) ۲۰۱۶ در تبریز اعلام می کند.
وی گفت: معتقدیم با تلاش منسجم و جمعی، ضمن گسترش روح همبستگی گروهی می توان زمینه را برای گسترش بیش از پیش همکاری های منطقه ای با هدف تامین رفاه و پیشرفت کشورهای عضو و در نهایت تشکیل خانه مشترک آسیایی فراهم کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.