کد خبر : 4984
تاریخ انتشار : شنبه 22 اسفند 1394 - 8:07

وزارت خارجه استرالیا: کانبرا تمام قد به دنبال تجارت با ایران است

وزارت خارجه استرالیا: کانبرا تمام قد به دنبال تجارت با ایران است

 وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا روز شنبه تاکید کرد ‘تمام قد به دنبال آغاز روابط تجاری خود با ایران است’.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا در مطلبی که در تارنمای این وزارتخانه منتشر کرد ضمن تاکید بر ارتباط وزارت خارجه و تجارت این کشور با تجار استرالیایی نوشت: تجارت با ایران به عنوان دومین کشور پرجمیعت منطقه خاورمیانه با جمعیت ۸۰ میلیون نفری اکنون پس از لغو تحریم ها در صدر توجه استرالیا قرار گرفته است.
وزارت امور خارجه استرالیا در این مطلب که در آستانه سفر ‘محمدجواد ظریف’ رئیس دستگاه دیپلماسی کشور به کانبرا و سیدنی در هفته جاری منتشر شد، اعلام کرد موانع صادرات و واردات به ایران حذف و امکان توسعه تجاری استرالیا با ایران فراهم شده است، ‘تا نسبت به اینکه استرالیا از فرصت های موجود در ایران عقب نمی ماند، اطمینان حاصل شود’.
براساس این مطلب، بخش های کشاورزی، غذا، مدیریت آب، آموزش فنی حرفه ای، مراقبت های سلامت و بخش رفاه از جمله بخش هایی هستند که از هم اکنون صادرکنندگان استرالیایی آنها را برای آغاز مراودات خود با ایران مناسب یافته اند.
بخش های نفت و گاز و معادن نیز از جمله دیگر بخش هایی هستند که استرالیایی ها در میان مدت آنها را مناسب سرمایه گذاری می دانند.
در این گزارش آمده است: حدود ۲۰ سال پیش، ایران بزرگترین مقصد صادرات استرالیا در خاورمیانه بود که بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی خود را به آنجا صادر می کرد و بخش خدمات، آموزش و تحصیلات تکمیلی، نفت و گاز نیز از فرصت های موجود بود که ایران بهره مند می شد.
از سال ۲۰۰۶ استرالیا با تحریم هایی که غرب علیه ایران اعمال کرده بود، همراه شد و سپس در سال ۲۰۰۸ به صورت مستقل برخی تحریم ها را علیه ایران اعمال کرد.
اوایل سال جاری میلادی وزارت امور خارجه استرالیا اعلام کرد که تحریم های مستقل این کشور علیه ایران لغو شده است.
وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا آمادگی این کشور را با توجه به ‘تغییرات مثبت ایجاد شده در بازار ایران، افزایش طبقه متوسط ایران به ویژه در تهران بزرگ که حدود ۱۵ میلیون جمعیت دارد و همچنین نیاز شهرهای بزرگی همچون اصفهان، مشهد و تبریز به خدمات گسترده’ برای همکاری اعلام کرد.
در این گزارش همچنین آمده است: به رغم تحریم های بین المللی، ایران یک بازار بزرگ و پیچیده با جمعیت جوان و تحصیلکرده، بخش خصوصی پایدار و پایگاه اقتصادی متنوع است. این عوامل در کنار موقعیت جغرافیایی مهم ایران باعث ورود مجدد ایران به اقتصاد جهانی شده است.
‘هون استیون سیوبو’ وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا نیز در برنامه ای اقتصادی تحت عنوان ‘سفیر تجارت’ از ماموریت خود در تلاش برای آغاز تجارت با ایران که پس از لغو تحریم ها فرصت های بی نظیری فراهم کرده است، خبر داد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.