کد خبر : 5033
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1395 - 5:29

لاریجانی: برای افزایش توان موشکی تاکید داریم

لاریجانی: برای افزایش توان موشکی تاکید داریم

 رئیس مجلس شورای اسلامی حوادث تروریستی در بلژیک را ناشی از اقدام نابخردانه کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی دانست و بر افزایش توان موشکی کشورمان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی صبح روز یکشنبه و در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۵ این مطلب را عنوان کرد.
لاریجانی با بیان این که شکوه نوروزی که در سفرهای مردم دیده می شد با وظیفه شناسی خدمتگزارانی از نیروی انتظامی، وزارت راه، بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، هلال احمر و سازمان محیط زیست همراه بود گفت: به خصوص نیروهای مسلح امنیت کشور را تامین کردند و آن هم در شرایطی که رخدادهای پرماجرایی در منطقه از جمله اقدامات تروریستی مختلفی که در ترکیه، پاکستان، عراق و بلژیک شاهد بودیم، صورت گرفت.
وی گفت: لازم می دانم از خدمات ارزشمند همه نیروهای فداکار که در این ایام تلاش چشمگیر داشتند سپاسگزاری کنم.
عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: بی تردید برای نظام و ملت ما مایه مباهات است که ایران عزیز در این شرایط سخت امنیتی منطقه به فضل الهی از امنیت پایداری برخوردار است و حصول این نعمت در پناه همبستگی ملت در دفاع از آرمان های انقلاب، استواری در این راه، هدایت های رهبر معظم انقلاب و قدرت امنیتی و دفاعی کشور به دست آمده است.
لاریجانی خاطرنشان کرد: ما با ملت های حادثه دیده تروریستی اظهار همدردی می کنیم ولی چه باید کرد و از دست که نالید که این فجایع نتیجه جهالت و ناعهدی و شقاوت بسیاری از کشورهای غربی و عربی منطقه است که در سال های گذشته به طمع استفاده ابزاری از تروریست ها به ایجاد و تقویت آنها پرداختند و امروز با حجم زیاد و متنوع این موجودات خطرناک مواجه شده اند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از سال ها پیش این خطر را درک و به دیگران گوشزد کرد و در حد استطاعت خود با این گروه های تروریستی مبارزه می کرد. امروز هم به دولت عراق و سوریه در مبارزه با تروریست ها کمک می کند تا اولا امنیت کشورمان حفظ شود و ثانیا شر تروریست ها از سر سایر مسلمانان رفع گردد.
رییس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: باید در این نکته دقت داشت که روحیه مجاهدانه و توانمندی های دفاعی عامل اصلی ثبات و امنیت پایدار و قدرت ما در سرکوب تروریست هاست. بهانه جویی های برخی کشورهای غربی در مساله اخیر موشکی ایران گرچه ناشیانه و از نظر حقوقی بی مقدار است اما از سیاست درازمدت آنها حکایت می کند که نمی خواهند جمهوری اسلامی، مقتدر و امنیت ساز منطقه باشد. به همین جهت باید بر تقویت بنیه دفاعی کشور مخصوصا موضوع موشکی اصرار داشته باشد.

**کارآمدی اقتصادی نقطه آسیب پذیر کشور
لاریجانی گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در طلیعه سال نو توانمندی اقتصادی را اولویت اول کشور دانستند که تشخیصی بسیار دقیق و سنجیده است. امروز ایران از قدرت بازدارنده خوبی برخوردار است، دارای جمعیت مناسب، منابع غنی و نیروی انسانی کارآمد است و نقطه آسیب پذیر کشور در کارآمدی اقتصادی است.
وی افزود: رهبری معظم انقلاب به درستی اولویت کشور را در اقتصاد مولد و زاینده دانستند که در پناه اقتصاد مقاومتی این توان حاصل می شود.
رییس قوه مقننه تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی این مسیر را تنها راه حل مشکلات کشور می داند و در سال های اخیر قوانین مهمی را برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار به تصویب رساند که می تواند تسهیلات مناسبی را جهت اجرای اقتصاد مقاومتی به دولت ارائه کند.
لاریجانی اضافه کرد: در ابتدای سال که باید بودجه سال ۹۵ به تصویب مجلس برسد تلاش خواهیم کرد که در جهت رونق تولید و تشویق صادرات فرصت های جدیدی ایجاد کنیم.

**آذربایجان و ارمنستان مناقشات را از طریق مذاکره حل کنند
وی با اشاره به درگیری های جدید بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ از پارلمان های دو کشور خواست که این موضوع را با درایت حل کنند و گفت: این موضوع نگرانی های جدیدی را در منطقه ایجاد کرده که درجه این بحران و درجه بحران منطقه آنقدر بالا رفته است که جنگ جدید را برنمی تابد.
رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت های آذربایجان و ارمنستان خواست تا از طریق مذاکره، مناقشات و موضوعات فی مابین را حل و فصل کنند.

**شرف همت پرهزینه ملت فلسطین بر بی غیرتی پرماجرای برخی کشورهای عربی
لاریجانی همچنین با اشاره به بحران امنیتی در فلسطین گفت: این حادثه در ماه های اخیر تامل و تاثربرانگیز شده که نشانگر این معناست که جوانان فلسطینی از فشار بی حد رژیم صهیونیستی تحمل خویش را از دست داده اند و با سلاح سرد به دفاع از خود و مبارزه با صهیونیست ها پرداخته اند.
وی تصریح کرد: با همین روش جدید آرامش را از صهیونیست ها ربوده اند. اضطراب رژیم صهیونیستی از کشته های خود امیدواری را در این روش مبارزه افزون کرده است و افسوس در شرایطی که سعودی ها با مدرن ترین سلاح ها، بمب های متنوع را بر سر مردم مسلمان یمن فرود می آورند، باید ملت فلسطین با چاقو از خود دفاع کنند و البته این همت پرهزینه بر بی غیرتی پرماجرا شرف دارد و پیروزی از آن ملت شجاع فلسطین خواهد بود.

**تبریک به مناسبت پیروزی های اخیر دولت و ملت سوریه
وی گفت: مجلس شورای اسلامی پیروزی های اخیر ملت و دولت سوریه را در مبارزه با تروریست ها که منجر به آزادسازی مناطق مهم این کشور شد، تبریک می گوید و امیدوار است این تحولات عمیق میدانی معارضین سرخوش مذاکرات کذایی سوریه را از دامگه شیاطین غرب و عرب به خود آورد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.