کد خبر : 5048
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 فروردین 1395 - 7:25

بازدید بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اماکن گردشگری آذربایجان شرقی در نوروز ۹۵

بازدید بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اماکن گردشگری آذربایجان شرقی در نوروز ۹۵

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بازدید بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ۲۷ اسفند ۹۴ تا پایان سیزدهمین روز فروردین ۹۵ از اماکن تاریخی، طبیعی و گردشگری آذربایجان شرقی در نوروز ۹۵ خبر داد.

به گزارش آی نیوز از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرزین حق پرست گفت: تمهیدات لازم برای استقبال مناسب از گردشگران نوروزی اندیشیده شده بود و به همین دلیل در این ایام مشکل خاصی از بابت پذیرایی از میهمانان نوروزی به وجود نیامد.
وی تشریح کرد: بالغ بر ۷۸۰ هزار بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی ، ۸۸۵ هزار بازدید از جاذبه های طبیعی و ۷۳۵ هزار  بازدید از جاذبه های مصنوع آذربایجان شرقی طی این مدت صورت گرفته است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به تردد ۱۰ میلیون دستگاه خودرو در جاده های استان در ایام نوروز، میزان اقامت در مراکز اقامتی استان از ۲۷ اسفند ۹۴ تا پایان سیزدهمین روز فروردین ۹۵ را در مجموع بالغ بر دویست و سی و سه هزار نفر عنوان کرد.
وی افزود: ۳۳ هزار نفر در هتل ها، ۲۸ هزار نفر در مهمانپذیرها، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در هتل آپارتمان ها، بیش از ۶۶ هزار در ستاد اسکان فرهنگیان، بیش از ۵۰ هزار نفر در خانه مسافرها، ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر در کمپ های موقت و بالغ بر ۲۵ هزار نفر در مهمانسراهای ادارات، خوابگاه ها و… اقامت داشته اند.
وی آمار بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی را حدود ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تشریح کرد: کلیسای سنت استپانوس با بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر، بیشترین بازدید استان را به خود اختصاص داده است و بعد از آن رصدخانه مراغه با ۲۴ هزار نفر و موزه آذربایجان با ۱۶ هزار نفر بازدید در رده های دوم و سوم جای گرفته اند.
وی هم چنین از روستای کندوان به علت اختصاص ۶۰ هزار بازدید در ایام نوروز، به عنوان پربازدیدترین روستای هدف گردشگری استان نام برد.
حق پرست با تأکید بر اینکه در تمام ایام نوروز بازرسی ها از اماکن گردشگری و اقامتی به طور مستمر ادامه داشت، افزود: از آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر تا ۱۳ فروردین ۹۵ در کل، یک هزار و ۸۷۴ مورد نظارت از تأسیسات و مؤسسات گردشگری انجام شده است، که از این تعداد ۵۹۷ بازدید از مراکز اقامتی، ۶۹۷ بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی، ۲۰۶ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و ۳۷۴ بازدید از سایر مراکز اعم از کمپ‌ها، مهمانسراها، خانه‌های مسافر و تیم های امدادی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۱۷۳ مورد تذکر، ۳۵ فقره اخطار کتبی و ۳۱ مورد تشویق از سوی تیم های نظارتی صادر شده و۱۷ دفتر خدمات مسافرتی و مکان اقامتی نیز تعطیل یا تعلیق شدند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.