کد خبر : 5087
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 فروردین 1395 - 7:12

ظریف: برجامی برای مسائل دفاعی در کار نیست

ظریف: برجامی برای مسائل دفاعی در کار نیست

 وزیر امورخارجه گفت: دولت آمریکا به خوبی می داند بحث دفاعی موضوع مذاکره و معامله نیست و برجامی برای مسائل دفاعی در کار نیست.

 

محمد جواد ظریف روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با مارینا کالجوراند وزیرخارجه استونی در واکنش اظهارات مقامات آمریکایی و وزیرخارجه این کشور درخصوص توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اظهارات ایشان در حدی بی اساس بوده که وزارت خارجه آمریکا هم را آن تکذیب و ادعا کرد چنین اظهاراتی صورت نگرفته است.
ظریف گفت: هم آقای کری و هم وزارت خارجه آمریکا می دانند که بحث موشکی و توانمدی دفاعی جمهوری اسلامی ایران موضوع مذاکره نیست.
وی اضافه کرد: اگر دولت آمریکا در مورد مباحث دفاعی جدی است باید فروش سلاح هایی که هر روز مردم بی گناه یمن را به خاک و خون می کشد کاهش دهد و باید متوقف کند سلاح هایی را که با اعلام رسمی رژیم صهیونیستی برای حمله به غیرنظامیان به کار می رود.
رییس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: دولت آمریکا به خوبی می داند که بحث دفاعی موضوع مذاکره و معامله نیست و برجامی برای مسائل دفاعی در کار نیست اتفاقا مسائل دفاعی به صراحت از برجام کنار گذاشته شده است و وزارت خارجه آمریکا هم بارها این موضوع را اعلام کرده است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اظهار نظر دیگر وزیر خارجه آمریکا در خصوص حمایت از تروریسم اظهار داشت: این اظهارات آنقدر بی اساس است که مورد توجه هیچکس در دنیا قرار نمی گیرد.
ظریف گفت: خطر تروریسم و افراظ گرایی که به عنوان خطر اصلی منطقه را تهدید می کند، زاییده حضور و اشغال توسط ایالات متحده آمریکا است و این خطری است که قبل از حمله به عراق ما آن را پیش بینی کردیم و رسما اعلام کردیم که اشغال سرزمین عراق باعث افراط گرایی و تروریسم در منطقه خواهد شد.
وزیر امور خارجه گفت: متاسفانه مردم عراق و سوریه و جهان آثار شوم سیاست تهاجمی و خطرناک ایالات متحده در دوران ریاست آقای بوش را مشاهده می کنند.امروز هم خطر داعش و افراط گرایی متاسفانه توسط برخی که به منافع کوتاه مدت نگاه می کنند و از جهتی نگران امنیت دراز مدت خود نیستن دامن زده می شود.
رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: امروز باید آقای کری از متحدین خود سوال کند که اسلحه داعش از کجا تامین می شود؟ نفت داعش را چه کسی می خرد؟ باید از متحدین خود سوال کنند که آثار عتقیه سوریه و عراق را که داعش می دزد در کجا به فروش می رسد؟. اینها سوالاتی است که باید پاسخ داده شود.
ظریف ادامه داد: به جای اینکه اتهامات بی اساس و نخ نما علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کنند نیاز است که به طور جدی تری به مسائل منطقه نگاه کنند و بیش از این خود و دنیا را گرفتار سیاست ها و برنامه ریزی های غلط و خطرناک نکنند.

منبع:ایرنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.