کد خبر : 513
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 مهر 1392 - 6:30

استاندار آذربایجان‌شرقی:نام عرب‌باغی برای مردم آذربایجان، مترادف با تراکتورسازی است

استاندار آذربایجان‌شرقی:نام عرب‌باغی برای مردم آذربایجان، مترادف با تراکتورسازی است

استاندار آذربایجان‌شرقی جایگزین شدن مدیران تازه‌نفس را از آثار مردم‌سالاری دینی و فرصتی برای نو شدن و جهش به سمت توسعه بیشتر کشور یاد کرد و گفت: نام آقای عرب‌باغی برای مردم آذربایجان، مترادف با تراکتورسازی است

 

آی نیوز: احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جمع مدیران منطقه آزاد ارس با بیان این که موضوع مدیریت توسعه در آذربایجان شرقی، در چند سال گذشته با قدرت پیگیری شد، افزود: توسعه آذربایجان شرقی، پروژه وسیعی بود که در روند اجرای آن، شاهد به ثمر رسیدن کارهای بزرگی در حوزه زیرساخت‌ها به ویژه فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری و ایجاد اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذاران بودیم.

وی خاطر نشان کرد: امکان ذخیره‌سازی چهار میلیارد متر مکعب آب، تولید ۳.۵ میلیون تن فولاد، جذب ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و ده‌ها شاخص دیگر نمونه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که شکل‌گیری منطقه آزاد ارس، گام مؤثری در مسیر توسعه استان قلمداد می‌شد، گفت: در مقطعی از زمان احساس کردیم که نمی‌توانیم انتظارات خود را از منطقه آزاد ارس برآورده کنیم، تلاش زیادی کردیم تا فضای تکریم سرمایه‌گذاری را ایجاد کنیم و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که باید مدیریت این منطقه تغییر کند.

وی افزود: حضور آقای نجفی به عنوان یکی از فرزندان آذربایجان با تجارب ارزنده، توانست این تحول را ایجاد کند و در فرصت نه چندان طولانی مدیریت ایشان، مسیر توسعه ارس ریل‌گذاری شد، به نحوی که توقف در این مسیر، دیگر امکان‌پذیر نیست.

علیرضابیگی خاطر نشان کرد: زمانی که تصمیم گرفتیم فرمانداری جلفا را از شهر جلفا به هادی‌شهر منتقل کنیم به اعضای شورای شهر گفتم که در ازای این تصمیم، جهش بزرگی به واسطه شکل‌گیری منطقه آزاد ایجاد خواهد شد و به فضل الهی این اتفاق هم افتاد.

وی با بیان این که آقای نجفی با پشتوانه تجارب مدیریتی، شایستگی خود را اثبات کرد، گفت: در شرایطی که هیچ تغییری در قوانین و مقررات منطقه آزاد اتفاق نیفتاده بود، اما آقای نجفی توانست اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند، چرا که تفکر ایشان مبتنی بر تقویت بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی بود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه، جابجایی مسئولان و جایگزین شدن مدیران تازه‌نفس را از آثار مردم‌سالاری دینی و فرصتی برای نو شدن و جهش به سمت توسعه بیشتر کشور یاد کرد و افزود: یکی از قابلیت‌های انقلاب اسلامی و میراث گران‌سنگ امام راحل این است که در هر برهه از تاریخ کشور توانسته‌ایم شرایط بهتری را برای توسعه رقم بزنیم.

وی با اشاره به سوابق مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس، اظهار داشت: نام آقای عرب‌باغی برای مردم آذربایجان، مترادف با تراکتورسازی است و بنده هم از اولین روزهای دوره مسئولیت خود از مشاورت ایشان در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شده‌ام.

علیرضابیگی گفت: خوشحالم که پرچم مدیریت منطقه آزاد ارس به دست آقای عرب‌باغی با این سوابق درخشان سپرده شد و مطمئنم که مسیر توسعه ارس در زمان مدیریت ایشان، با قدرت بیشتر و حمایت و همراهی مردم منطقه ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ضمن تقدیر از خدمات و تلاش‌های اعضای قبلی هیئت مدیره منطقه آزاد ارس، خاطر نشان کرد: مردم آذربایجان شرقی به ویژه مردم شهرستان جلفا و منطقه ارس این خدمات را در حافظه تاریخی خود به یاد خواهند سپرد.

وی انتصاب اعضای هیئت مدیره جدید منطقه آزاد ارس را نیز به آنها تبریک گفت و خاطر نشان کرد: در این فرصت، از همکاری مدیران استانی و شهرستانی با منطقه آزاد ارس به ویژه از همراهی امام جمعه محترم جلفا در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تشکر می‌کنم و ان‌شاالله این همکاری‌ها با مدیریت جدید هم تا دست‌یابی به توسعه بیشتر در منطقه ارس استمرار خواهد داشت.

در این مراسم که با حضور قایم‌مقام دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد، محسن خادم عرب‌باغی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس معرفی و از تلاش‌های صادق نجفی قدردانی شد.

همچنین عیسی کلانتری، اروج محمدی، محمد مهرزاد و شهاب‌الدین بی‌مقدار به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره منطقه آزاد ارس معرفی شدند.

استاندار آذربایجان شرقی هم با اهدای لوح سپاس، از زحمات صادق نجفی در مدت تصدی مدیریت منطقه آزاد ارس قدردانی کرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.