کد خبر : 5140
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 فروردین 1395 - 5:52

نامه ۳ وزیر به رئیس قوه قضائیه درباره کنکور

نامه ۳ وزیر به رئیس قوه قضائیه درباره کنکور

نامه‌ای به امضای سه وزیر برای موضوع رأی کنکوری دیوان عدالت اداری به رئیس قوه قضائیه ارائه شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نامه‌ای به امضای سه وزیر برای موضوع رأی کنکوری دیوان عدالت اداری به رئیس قوه قضائیه ارائه شده است.
ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با مهر افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو با حضور اعضا تشکیل جلسه داد و معاونان حقوقی سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و بهداشت نیز حضور داشتند.
وی گفت: شورای سنجش و پذیرش در جهت اجرای رأی کنکوری دیوان عدالت اداری که به موضوع حذف تأثیر «قطعی» سوابق تحصیلی در کنکور اختصاص داشت، سه مصوبه تصویب کرد. خدایی افزود: شورا، وزارت آموزش و پرورش را موظف کرده است نمره سه سال آخر متوسطه را که به صورت نهایی و کشوری و مطابق با قانون سنجش و پذیرش است به سازمان سنجش ارسال کند.
وی افزود: مصوبه دوم این بود با توجه به اینکه کنکور سراسری خیلی مهم است و هر گونه تغییر باعث اختلال در برنامه‌ریزی دانش‌آموزان آتی و اعتراض دانش‌آموزانی که قبلاً وارد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شده‌اند می‌شود، مشکلات و تبعات اجتماعی زیادی در پی دارد.
رئیس سازمان سنجش گفت: شورا مصوب کرد که سه وزیر آموزش و پرورش، علوم و بهداشت یک رایزنی با رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس و رئیس دیوان عدالت اداری داشته باشند تا بتوانیم نحوه اجرای این مصوبه دیوان را روشن‌تر پیش ببریم. وی گفت: ما پیش از این پیگیری کرده بودیم و با توجه به اینکه طرح دو فوریتی درباره این استفساریه که به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده، به دلیل بحث بودجه عقب افتاده بود یک پیگیری دیگر هم انجام شد و مشخص شد هم رئیس مجلس و هم نایب رئیس مجلس دستور پیگیری آن طرح دوفوریتی را داده‌اند. اگر این موضوع در مجلس مطرح شود ممکن است مسیر راحت‌تر شود.
خدایی یادآور شد: به دلیل اینکه بحث اجرای این موضوع تبعات خاص خودش را دارد شورا تعیین میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی را به جلسه آتی و بعد از روشن شدن این رایزنی‌ها موکول کرد تا با مشورت و فکر بیشتر تصمیم‌گیری صورت بگیرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.