کد خبر : 515
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 مهر 1392 - 6:39

تحقق اهداف چشم انداز بدون ICT غیرممکن است

تحقق اهداف چشم انداز بدون ICT غیرممکن است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، یک وزارتخانه فرابخش است و برای تحقق اهداف چشم‌انداز و پیشرفت علمی کشور، راهی به جز استفاده از بسته ICT نداریم.

رضا رحمانی در دیدار اعضای این کمیسیون با وزیر ارتباطات فناوری، اظهار کرد: اطلاعات از جمله صنایعی است که موجب تحقق عدالت در جامعه می شود.
وی افزود: بهداشت، حمل و نقل، مسکن، ترافیک، محیط زیست و کشاورزی از جمله صنایعی هستند که امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش ویژه‌ای در آن ها دارد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این مطلب که بستر ارائه خدمات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، متذکر شد: به کمک ابزار فناوری اطلاعات می‌توان دانشگاه شریف را به خانه روستائیان برد تا همه از مزایای آن به صورت برابر بهره‌مند شوند.
رحمانی با اشاره به بررسی برنامه جامع ICT کشور در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به منظور دریافت نظرات دولت جدید در خصوص این برنامه، بررسی آن متوقف شده تا مبدأ در موارد مدنظر در آن دیده شود.
وی با اشاره به اختصاص مواد ۴۶ تا ۴۹ برنامه پنجم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: باید تحقق این احکام در اولویت اصلی این وزارتخانه باشد و این احکام به جامعه معرفی شوند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این مطلب که تاکنون همکاری خوبی میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با کمیسیون صنایع صورت گرفته است، بیان داشت: باید به همه بخش‌ها از زیر‌ساخت تا فناوری اطلاعات، پست و پست بانک، توجه لازم صورت گیرد.
رحمانی تأکید کرد: معتقدم از این پس همکاری بهتری نسبت به گذشته میان وزارت ارتباطات و کمیسیون صنایع در راستای تحقق اهداف و برنامه‌ها شکل خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: کمیسیون آمادگی دارد تا کمک‌های لازم در خصوص اصلاح قوانین و مقررات برای پیشبرد اهداف را در اختیار مجموعه در وزارت ارتباطات قرار دهد.

* حمایت از تولید و اصلاح نسبت‌ها در اجرای هدفمندی یارانه‌ها ضروری است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها توجه به حمایت از تولید و اصلاح نسبت‌های دهک‌های پرداختی یارانه ضروری است.
رحمانی افزود: حمایت از تولید در اصل حمایت از مردم است و می‌تواند در رفع بیکاری، تورم و بهبود معیشت مردم اثرگذار باشد.
وی با اشاره به منابع حاصل از اصلاح دهک‌های پرداختی یارانه‌ها، ابراز کرد: اگر این نقدینگی برای حمایت از تولید به کار گرفته شود، ظرفیت‌های شایسته‌ای در کشور وجود دارد و همچنین پروژه‌های ناتمام نیز به اتمام خواهد رسید.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها سهم تولید شفاف نبود و ضروری است در ادامه اجرای فاز بعدی هدفمندی یارانه‌ها بخش‌های مختلف تولید و سهم آنها به درستی در نظر گرفته شود.
رحمانی در پایان اضافه کرد: در فاز نخست اجرای هدفمندی یارانه‌ها از اقشار آسیب‌پذیر حمایت بیشتری باید به عمل می‌آمد و لازم است دولت با شناسایی اقشار و دهک‌های درآمدی نسبت به اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها اقدام کند

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.