کد خبر : 5155
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردین 1395 - 6:44

بازدید هیات اقتصادی ترکیه از منطقه آزاد ارس

بازدید هیات اقتصادی ترکیه از منطقه آزاد ارس

هیات اقتصادی وکشاورزی ترکیه به سرپرستی استاندار ارزروم وبا همراهی سرکنسول ترکیه درتبریز و شهردار ارزروم باحضور درشهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس از ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی این منطقه بازدید کردند.

این هیات روز سه شنبه بنا به دعوت منطقه آزاد ارس به منظور بازدید ازمنطقه با هدف جلب سرمایه گذاری ترکیه در این منطقه صورت گرفت.
هیات اقتصادی ترکیه پس از بازدید از آثار تاریخی، مراکز تفریحی و نیزظرفیت های کشاورزی از جمله مجتمع های گلخانه ای در نشستی با مسئولان شهرستان و منطقه آزاد ارس از این زیرساخت ها استقبال کردند.
استاندار ارزروم در این نشست با ابراز تمایل به سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی، گردشگری و کشاورزی منطقه آزاد ارس این ظرفیت ها را مطلوب توصیف کرد.
احمد آلتی پارماک وجود زیرساخت ها در این منطقه را متناسب با دانش فنی روز دنیا بیان و برآمادگی سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس تاکید کرد.
وی وجود امنیت و آرامش برای سرمایه گذاران خارجی را امتیاز ویژه در منطقه آزاد ارس برشمرد و تقویت آن را خواستار شد.
استاندار ارزروم تضمین های بین المللی برای سرمایه گذاران را مقوله بسیار مهمی دانست که باید در منطقه آزاد ارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
آلتی پارماک با اشاره به وجود اشتراکات فرهنگی، تاریخی و نزدیکی دو ملت ایران و ترکیه بر ضرورت راه اندازی خطوط ارتباطی زمینی بین تبریز و ارزروم تاکید کرد.
وی استقرار سرکنسولگری ترکیه در تبریز را نشان از وجود روابط سیاسی محکم و نزدیک فی مابین دانست و بر تقویت این روابط تاکید کرد.
فرماندار جلفا نیز با تشریح امکانات و ظرفیت های موجود، آمادگی شهرستان را برای جلب سرمایه گذاری خارجی اعلام کرد.
زاهد محمودی اظهار کرد: در حوزه کشاورزی، صنعت و توریسم ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی وجود دارد که باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.
وی وجود امکان ریلی، گمرک، ظرفیت رودخانه ارس و آثار تاریخی و گردشگری فراوان را از جمله قابلیت های شهرستان برای سرمایه گذاری برشمرد.
فرماندار جلفا با اشاره به گشایش اقتصادی برای تجار و سرمایه گذاران خارجی به ویژه اتباع ترک در راستای رویکرد دولت تدبیر و امید در ارتقای سطح همکاری ها در عرصه بین المللی از هیات اقتصادی ترکیه خواست فرصت را غنیمت شمارند.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس نیز با ارایه گزارشی از وضعیت سرمایه گذاری انجام یافته در فاز صنعتی، خواستار تقویت این سرمایه گذاری ها شد.
ابراهیم باقرزاده افزود: بسترهای همکاری دوجانبه منطقه آزاد ارس و سرمایه گذاران ترک فراهم بوده و در این راستا قدم های مثبتی برداشته شده است.
وی به شرایط خاص و بسترهای حمایتی برای سرمایه گذاران خارجی در منطقه آزاد ارس اشاره و اضافه کرد: معافیت های مالیاتی ۲۰ ساله، نیروی انسانی فعال و ارزان و احساس امنیت در تجار ترک از جمله این شرایط است که باید به نحو شایسته مورد استفاده قرار گیرد.
باقرزاده همچنین از اعطای بسته های حمایتی ویژه در امر ترانزیت کالا برای صاحبان کالاهای خارجی در منطقه آزاد ارس خبر داد.
در این نشست تعدادی از سرمایه گذاران ترک فعال در منطقه آزاد ارس مسایل خود را با هیات اقتصادی در میان گذاشته و از حمایت های سازمان منطقه آزاد راس از سرمایه گذاران ابراز رضایت کردند.
هیات اقتصادی و کشاورزی ترکیه امروز با استاندار آذربایجان شرقی نیز دیدار می کنند.
منطقه آزاد ارس با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در زمینه تولید، اشتغال و صادرات مجدد کالا آغاز کرده است. این منطقه در حاشیه رود مرزی ارس و همجوار با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است.
شهرستان جلفا با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.