کد خبر : 5160
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردین 1395 - 9:12

رحمانی فضلی خواستار نقش آفرینی بیشتر کشورهای غربی ، در راستای مبارزه جدی و عملی با مواد مخدر شد

رحمانی فضلی خواستار نقش آفرینی بیشتر کشورهای غربی ، در راستای مبارزه جدی و عملی با مواد مخدر شد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اقدامات ایران مانع از انتقال و ترانزیت بخش قابل توجهی از مواد مخدر به اروپا و امریکا می ‌شود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه ستاد مبارزه با مواد مخدر، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با یوری فدتوف معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرائی دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل (UNODC) افزود: تخصیص اعتبارات و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز، ضرورت فعالیت UNODC در راستای جلب نظر کشورها برای دستیابی به شیوه های موثر ماندگاری معتادان بهبود یافته بر چرخه پاکی از موضوعات مهمی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.
وی به اقدامات کشورمان در راستای کشف و ضبط صدها تن انواع مواد مخدر و افزایش آن به نسبت سال قبل‌ تر و همچنین افزایش قابل توجه کشفیات موادمخدر در فروردین ماه امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل آن اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام مانع از انتقال و ترانزیت بخش قابل توجهی از مواد به اروپا وامریکا می شود.
وی با تاکید بر ضرورت توانمند سازی کشاورزان افغانی و ممانعت از کشت بهاره خشخاش و تولید مواد مخدر در آن کشور، از طریق اجرای طرح های مهمی چون معیشت و کشت جایگزین در آن کشور از عدم همکاری کشورهای اروپایی و بویژه کشورهای واقع در مسیر بالکان انتقاد کرد.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با گلایه از عدم مشارکت و همکاری کشورهای اروپایی با ایران در زمینه های مختلف مبارزه با مواد مخدر از جمله تخصیص اعتبارات و تأمین تجهیزات و إمکانات مورد نیاز تصرح کرد: هرگونه اقدام موثری در جهت کاهش میزان و حجم قاچاق موادمخدر از مسیر بالکان، مستلزم همکاری جدی و عملی آن کشورها در زمینه هایی چون کنترل دلیوری، پولشوئی، ردیابی منابع مالی ، کشف و مصادره اموال و دارایی های قاچاقچیان بین المللی ، شناسایی سران قاچاق و تبادل اطلاعات مربوط به فعالیت گروههای جنایتکار و قاچاقچیان است.
رحمانی فضلی همچنین بر ضرورت فعالیت UNODC در راستای جلب نظر کشورها، برای دستیابی به شیوه های موثر ماندگاری معتادان بهبود یافته بر چرخه پاکی، تاکید کرد و خواستار نقش آفرینی بیشتر کشورهای غربی ، در راستای مبارزه جدی و عملی با مواد مخدر شد.
همچنین یوری فدتوف معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرائی دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تعهد جمهوری اسلامی ایران برای کشف و ضبط سالانه (۴٠) درصد از کل کشفیات مواد افیونی در سطح کشورهای جهان، از کشورمان بعنوان ‘ شریک راهبردی UNODC و جامعه جهانی و بین المللی ‘ نام برد.
فدتوف ضمن ابراز رضایت از ابتکار سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تشکر از اداره و مدیریت ایران بر فعالیت هسته مدیریت عملیات مشترک، اظهار داشت: UNODC، به حمایت های خود از أعضاء و بویژه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به توفیقات کشورمان در جهت عملیاتی کردن اقدامات مختلف حوزه مبارزه و بالاخص عرصه کاهش تقاضا، درخواست کرد تا هماهنگی های لازم در جهت انتقال این تجارب مفید به سایر کشورهای منطقه صورت پذیرد.
فدتوف ضمن تشکر از اقدامات اخیر ایران در زمینه مبارزه با پولشوئی عواید ناشی از قاچاق مواد مخدر ، آمادگی دفتر UNODC را برای حمایت و پشتیبانی از برنامه مذکور اعلام و با پیشنهاد ایران ، برای میزبانی اولین نشست مسئولین مبارزه با مواد مخدر ٣٠ کشور واقع در مسیر بالکان موافقت کرد.
وزیر کشور از شب گذشته وارد نیویورک شده و در نشست های سه روزه مجمع عمومی پیرامون مسئله مواد مخدر و راه های مبارزه با آن شرکت می کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.