کد خبر : 5204
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 - 5:56

مرگ روزانه ۶۲ نفر در آذربایجان شرقی

مرگ روزانه ۶۲ نفر در آذربایجان شرقی

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه روزانه ۶۲ نفر در آذربایجان شرقی فوت می کنند،گفت: ۷۵ درصد عوامل مرگ و میر بیماری های قلبی، عروقی، سوانح، سرطان و تنفسی است.

به گزارش آی نیوز، محمد حسین صومی در همایش سفیران سلامت، شعار بهداشت جهانی برای سال جاری را ‘ غلبه بر دیابت’ اعلام کرد و افزود: آموزش و خود مراقبتی بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به دیابت است.
وی سنگ بنای زندگی سالم و جامعه سالم را خود مراقبتی دانست و گفت: خود مراقبتی روش های خود درمانی مبتنی بر مبانی علمی و کارشناسی است.
صومی، چاقی و افزایش وزن، فشار خون و قند خون بالا را از جمله عوامل تهدید کننده سلامتی افراد و جامعه ذکر کرد و افزود: بررسی ها نشان می دهد مصرف سیگار، کاهش مصرف سبزیجات و فعالیت فیزیکی کم از عوامل بروز بیماری ها هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ۵۰ درصد افراد جامعه دچار چاقی و اضافه وزن هستند، گفت: با ۱۰ درصد کاهش وزن می توان ۳۰ درصد ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش داد.
صومی، بهبود سبک زندگی و رفتارهای تغذیه ای را در سلامت افراد موثر دانست و خاطر نشان کرد: مصرف نمک، شکر و روغن در ایران بیش از سایر جوامع است و متاسفانه میزان مصرف لبنیات در جامعه ما یک دوم سایر جوامع می باشد.
وی بر ضرورت پیاده روی سریع روزانه ۳۰ دقیقه ای تاکید کرد و افزود: تغذیه سالم، فعالیت بدنی مناسب و انجام به موقع آزمایش قند خون، ما را در درمان دیابت کمک می کند.
صومی تعداد مبتلایان به دیابت در استان را ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: پرادراری ، سکته قلبی، نابینایی، کاهش طول عمر و قطع عضو از جمله علایم دیابت می باشند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

Guest سه شنبه , ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۸:۵۳

آبدار رییس هیئت بسکتبال آذربایجان شرقی شد
مرتضی آبدار از پیشکسوتان ورزش آذربایجان شرقی بمدت ۴ سال به سمت ریاست هیئت بسکتبال استان انتخاب شد.
با برگزاری انتخابات هئیت بسکتبال که با حضور رییس فدراسیون بسکتبال، مدیرکل ورزش و جوانان استان و پیشکسوتان و مدیران بسکتبال استان برگزرا شد مرتضی آبدار با کسب ۱۳ رای توانست کرسی ریاست هیئت بسکتبال آذربایجان شرقی را بدست آورد.
آبدار که با دعوت و پیشنهاد پیشکسوتان به هیئت بسکتبال آمده است از سال ۵۵ در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان عضو تیم منتخب بسکتبال آذربایجان شرقی بوده است.
وی هم اکنون عضو تیم ملی پرتاب دیسک جانبازیان نیز است، از سوابق ورزشی آبدار می توان به ریاست هیئت ژیمناستیک آذربایجان شرقی، دبیر هیئت دوچرخه سواری استان، عضو هیئت مدیره سازمان ورزش شهرداری تبریز است.
شایان ذکر است وی از مدیران ارشد شهرداری تبریز بوده و هم اکنون قائم مقامی شهردار کلانشهر تبریز را بر عهده دارد.