کد خبر : 5219
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395 - 6:14

آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد هراس و ناامن جلوه دادن ایران هستند

آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد هراس و ناامن جلوه دادن ایران هستند

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «ایران در بحث هسته‌ای از رفتار هوشمندانه‌ای برخوردار بود» گفت که با مقاومت دانش هسته‌ای بومی شد و در مذاکرات غنی‌سازی تثبیت شد و آن‌ها مجبور شدند پرونده‌هایی را که ساخته بودند، جمع کنند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در «همایش ملی تحولات ژئوپلیتیکی غرب آسیا، با تأکید بر امنیت منطقه‌ای» اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای از استراتژی هوشمندانه و درست و دقیقی برخوردار است و حداقل در آن غلط نداشته است.
وی افزود: استراتژی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورها در منطقه که رفتارهای عجولانه و ناشیانه داشته‌اند توام با متانت بوده است به همین دلیل جلوی ایران صف آرایی می‌کنند که خیلی هم مهم نیست. ما باید در مقابله با این صف آرایی رفتارهای خود را تنظیم کنیم و با هوشمندی در صحنه بین‌المللی راه خود را از دسته بندی جدا کنیم.
وی ادامه داد: در بحث هسته‌ای، ایران از رفتار هوشمندانه‌ای برخوردار بود با مقاومت دانش هسته‌ای را بومی کرد و در مذاکرات نیز غنی سازی تثبیت شد و مجبور شدند پرونده‌هایی را که ساخته بودند، جمع کنند.
وی تاکید کرد:‌ البته رفتارهای ناجوانمردانه‌ای در مورد تعهدات داشتند که تذکر روز گذشته مقام معظم رهبری به‌جا بود. البته شاید بخواهند تعهدات را انجام ندهند که با ابزارهای موجود مجبور به عمل می‌شوند.
به گزارش ایسنا رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که «انقلاب اسلامی مبتنی بر یک بیداری شکل گرفت» گفت: ‌ انقلاب مبتنی بر یک بیداری و بر اساس کرامت انسان‌ها سامان یافت، چراکه انقلاب معتقد بر این است که نباید کرامت انسان‌ها کنار گذاشته شود از این رو نباید در دسته بندی‌ها و قطب بندی‌های جهانی قرار گرفت. نمی‌گویم که نباید با دنیا تعامل داشت که ما اکنون نیز بدون تعامل نیستیم اما حرف بر این است که نباید راه را گم کنیم و به طرف دسته‌بندی‌ها سوق پیدا کنیم.
لاریجانی در ادامه با بیان این‌که «راه علاج بحران‌ها و مشکلات منطقه‌ای روشنگری است» گفت: شاید راه‌های فوری و اوژرانسی بتواند موقت کاری را پیش ببرد اما در ‌نهایت جواب نمی‌دهد باید روشنگری در زمینه‌های فرهنگی در جوامع مختلف انجام داد تا دیگر شاهد آسیب‌ها و رفتارهای ناهنجار نبود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که «ضعف فعلی ایران در حوزه اقتصادی است» گفت: ‌با ظرفیت‌هایی که ایران در منطقه دارد ضعف اقتصادی مشکل اول ماست که باید با شناخت درد، راهکاری برای علاج آن اندیشید. باید درد را درک کرد و مسیر آینده را به گونه‌ای پیش برد که شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم چون در مسیر آینده اقتصاد نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که کشورهای دیگر رقابت‌های تنگاتنگی در حوزه اقتصادی انجام می‌دهند تا در این حوزه تاثیرگذار باشند ما هم باید از پتانسیل‌های قوی برخوردار باشیم و ضعف‌های جدی و ساختاری را رفع کنیم که یکی از مهم‌ترین آن این است که اقتصاد سیاست زده شده است حال اینکه باید اقتصاد با متد خود جلو رود نه اینکه با تغییر مجلس و ریاست جمهوری بنیان‌های اقتصادی تغییر کند این رویکرد خوب نیست و ثبات را در این حوزه به خصوص سرمایه‌گذاری می‌گیرد.
لاریجانی ادامه داد: در شرایطی کشور ما از امنیت پایداری برخوردار است باید سرمایه‌گذاری از رشد بالایی برخوردار باشد حال اینکه رشد کم است. اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد هراس و ناامن جلوه دادن ایران هستند شاید طبیعی به نظر برسد اما دیگر دلیل ندارد برخی با رفتار‌ها و کار‌هایشان هراس در کشور ایجاد کنند چون باید فضای آرام و انگیزه‌مندی برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی هم‌چنین گفت: در بررسی شرایط منطقه‌ای و ژئوپلیتیک باید راهبردی حاصل شود تا معلوم شود در کجا باید فهم دقیق‌تری وجود داشته باشد. بدون تردید بدون اقتصاد قوی بسیاری از اهدف مهم روی زمین می‌ماند باید دید کجا می‌توان همه اهداف را به هم متصل کرد تا شرایط درستی حاصل شود.

ادامه دارد…


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.