کد خبر : 530
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مهر 1392 - 9:37

نوبخت: امکان قطع یارانه‌ها وجود دارد

نوبخت: امکان قطع یارانه‌ها وجود دارد

آی نیوز: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اعلام اینکه طبق آخرین آمارهای دریافتی از بودجه، دولت در پرداخت یارانه های نقدی هزار میلیارد تومان کسری دارد که باید از محل افزایش قیمت ها تامین شود، از ترسیم چهارگروه برای شناسایی خانوارهای نیازمند به یارانه خبرداد.

محمدباقر نوبخت شب گذشته با حضور در برنامه شب آفتابی با اشاره به آخرین آمارها در زمینه پرداخت یارانه از بودجه دولت گفت: در بودجه دولت حدود یک هزار میلیارد تومان کسری وجود دارد که با توجه به پیش بینی‌ها باید از محل افزایش قیمت‌ها تامین شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره اینکه برای جبران کسری بودجه دولت قیمت سوخت را افزایش خواهد داد یا خیر گفت: قبل از این که به موضوع افزایش قیمت‌ها بپردازیم باید بگویم که مجلس دولت را موظف کرده که ۳۸ درصد از قیمت‎ها را افزایش دهد، ولی این موضوع تا به امروز اتفاق نیفتاده است.وی افزود: طبق ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نباید مبلغ پرداختی به صورت مساوی در بین مردم توزیع شود، لذا باید دهک‌هایی که نیازمند دریافت یارانه هستند شناسایی شده و یارانه به آن‌ها پرداخت شود.

نوبخت درباره اینکه دولت موافق حذف سه دهک از یارانه‌ها است اظهار داشت: بنده در اولین حضورم در رسانه ملی در برنامه پایش پس از پیروزی دکتر روحانی اعلام کردم که چند دهک ثروتمند باید از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها حذف شود که این موضوع از سوی رسانه‌ها نیز منعکس شد لذا ما باید با این موضوع به صورت عادلانه و منطقی برخورد کنیم.سخنگوی دولت تصریح کرد: در شرایطی که دولت یازدهم قصد دارد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را به ثمر برساند باید تصمیمی به جا گرفته شود، لذا دولت فعلی چهار گروه را برای شناسایی خانوارهای نیازمند به یارانه‌ها ترسیم کرده است.

نوبخت در پاسخ به سئوالی درباره حذف سه دهک از یارانه‌ها اظهار داشت: به طور حتم ما در دولت یازدهم آنچه را که قصد داشته باشیم انجام دهیم اطلاع رسانی می‌کنیم و اعتقاد داریم از نظر عدالت حذف سه دهک بالا از یارانه‌ها مقبول است ولی این موضوع به راحتی قابل اجرا نیست. دولت یازدهم اعتقاد دارد بر روی تک تک مصوبات باید بحث و بررسی دقیقی صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: ما معتقدیم قیمت‌های حامل انرژی به طوری افزایش یابد که این موضوع با یک مطالعه دقیق صورت گیرد و بین دولت و مجلس در این زمینه همکاری‌های قانونی وجود داشته باشد چنانچه این موضوع در حال حاضر وجود دارد.وی خاطر نشان کرد: در ارتباط با بودجه ۹۲ با مجلس رایزنی داشته‌ایم، لذا به طور حتم نسبت به بودجه سال آینده نیز همین کار را ادامه خواهیم داد.

نوبخت با اشاره به این که اعتقاد داریم راجع به هدفمند کردن یارانه‌ها باید با پختگی عمل شود، اظهار داشت: به طور حتم مردم زمانی از عملکرد دولت نسبت به این قانون استقبال خواهند کرد که منطق در آن وجود داشته باشد.وی در پاسخ به سئوالی درباره حرف مردم از قطع شدن یارانه‌ها اظهار داشت: به طور حتم اگر مطالبات به طور کافی صورت نگیرد، امکان روی دادن این اتفاق وجود دارد و از نظر دولت یازدهم باید کسانی که نیاز به یارانه دارند دهک‌هایشان مشخص شود.

وی افزود: مردم اطمینان حاصل کنند که دولت تدبیر و امید هر برنامه‌ای را انجام می‌دهد، منافع مردم را در نظر می‌گیرد و آن چه تصمیم جمعی دولت یازدهم است توجه به این نکته است که بیشترین آرامش و رفاه را برای مردم ایجاد کند.نوبخت در ادامه سخنان خود با اشاره به رشد اقتصادی منفی ۵.۴ درصد و همچنین وجود تورم ۳۶ درصدی در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم گفت: تمام تلاش دولت تدبیر و امید برآن است تا با امید مردم مشکلات آن ها را یک به یک رفع کرده و آن ها را تقلیل دهد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اجرای هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه به مردم گفت: دولت ماهانه ۳۵۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه به بیش از ۷۶ میلیون ایرانی پرداخت می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.