کد خبر : 5324
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1395 - 4:43

دیدار رئیس جمهور با آیات اعظام در قم

دیدار رئیس جمهور با آیات اعظام در قم

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری روز جمعه ضمن زیارت بارگاه حضرت معصومه (س) در اولین دیدار در بیت آیت الله صافی گلپایگانی حضور یافت و سپس با حضرات آیات علوی گرگانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، وحید خراسانی، موسوی اردبیلی، شبیری زنجانی و جعفر سبحانی دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش آی نیوز از ایرنا رییس جمهوری در بدو ورود به قم مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان ارشد استان قرار گرفت.

**آیت الله صافی گلپایگانی: با اقدامات دولت مردم بسیار امیدوارتر از گذشته شده اند
رییس جمهوری در دیدار با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بر اهتمام و جدیت دولت برای تلاش در راستای رونق اقتصادی، توسعه کشور و حل مسائل و مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: دستیابی به شرایط خوب اقتصادی و فرهنگی نیازمند همدلی عمومی است.
رییس جمهوری با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری با ایجاد فرصت ها و فضای مناسب برای توسعه روابط خارجی، بیش از هر زمان به بهبود شرایط اقتصادی کشور امیدواریم، افزود: فراتر از تلاشهای دولت؛ دستیابی به شرایط خوب اقتصادی و فرهنگی نیازمند وحدت، اتحاد و همدلی عمومی در کشور است.
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) به رییس جمهوری و آرزوی توفیق برای دولتمردان در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور، افزودند: خوشبختانه با اقدامات و تلاش های دولت و حسن تدبیر رییس جمهوری، مردم نسبت به بهبود شرایط بسیار امیدوارتر از گذشته شده اند و مطمئنا با تلاش بیشتر و تدبیر شما، مشکلات برطرف خواهد شد.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی توسعه روابط با دیگر کشورها را ضروری و مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: باید در مجامع بین المللی حضور و مشارکتی فعال داشته باشم و به گونه ای پیش برویم که مردم به توسعه روابط با دنیا امیدوارتر باشند و ما و دیگران از این ارتباط بهره ببریم.
ایشان همچنین با تاکید بر لزوم عدم اختلاف و تفرقه و رعایت اتحاد و همدلی در کشور برای پیشبرد امور افزودند: حفظ این روحیه امیدواری در مردم حائز اهمیت است و مطمئن هستیم که مشکلات با حسن تدبیر جنابعالی برطرف خواهد شد و همواره دعاگوی رییس جمهوری و مسوولان هستم.
** آیت الله علوی گرگانی: در مسیر خدمت به مردم باید در برابر مشکلات ایستاد
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری عصر جمعه با آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم دیدار کرد.
حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ضرورت صبر و ایستادگی در برابر دشواری ها در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور، بر ادامه تلاش مسئولان برای حل مشکلات و بهبود شرایط زندگی مردم تاکید کردند.
مرجع عالی قدر جهان تشیع در این دیدار با اشاره به موفقیت های مهم دولت در عرصه های مختلف، افزودند: به رغم این توفیقات، توقع و انتظار مردم از دکتر روحانی به عنوان شخصیتی که هم در کسوت روحانیت و هم مسئولیت ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، بیش از سایر افراد است؛ و لذا تلاش بیشتر دولت نسبت به رفع مشکلات مردم در بخش های مختلف بویژه در حوزه کشاورزی و تولید ضروری است.
ایشان همچنین توجه مسئولان کشور به مسائل اجتماعی و تلاش در راستای حفظ اخلاق اسلامی در جامعه را مورد تاکید قرار دادند و توفیقات روزافزون رئیس جمهوری و دولتمردان در دولت تدبیر و امید را از خداوند متعال خواستار شدند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی نیز در این دیدار با تقدیر از نقطه نظرات و حمایت های مراجع عظام تقلید از دولت یازدهم در بخش های مختلف، گزارشی از اقدامات و عملکرد دولت در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور و تعامل سازنده با جهان ارائه کرد.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه امروز بواسطه تلاش های دولت، حمایت مردم و هدایت های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام، شرایط بهتری برای فعالیت مردم و امید بیشتری نسبت به آینده در کشور به وجود آمده است؛ اظهار امیدواری کرد تا در سایه هدایت علما و حوزه های علمیه و با تکیه به وحدت و انسجام مردم دولت به وظایف سنگین خود عمل کند.
** آیت الله مکارم شیرازی: دولت برای بهبود وضعیت کشور به موفقیت های خوبی دست یافته است
حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار رییس‌ جمهوری با قدردانی از تلاش های دولت یازدهم برای اعتلای ایران اسلامی، تصریح کردند: دولت برای بهبود وضعیت کشور و رسیدگی به وضعیت محرومان و اقشار ضعیف جامعه اقدام های زیادی انجام داده و در این مسیر به موفقیت های خوبی نیز دست یافته است که باید با عزم بیشتر و حمایت همگان ادامه یابد.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع در این دیدار که صبح جمعه و در بیت معظم له برگزار شد، خطاب به حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی افزودند: شما رییس جمهوری موفقی هستید و با وجود همه مشکلاتی که بخشی از آن میراث گذشته و بخش دیگر نیز شیطنت اجانب و بیگانگان است، به تلاش های خود برای ساختن کشور ادامه می دهید.
ایشان با تاکید بر اینکه «نباید انتظار داشت که مشکلات یک شبه حل شود»، گفتند: برای رفع این مشکلات زحمات زیادی متقبل شده اید و بحمدالله موفقیت های خوبی نیز نصیب دولت شده است که باید با جدیت بیشتر برای خدمت به مردم و بویژه محرومان ادامه یابد.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع در ادامه با ارائه رهنمودهایی در حوزه های اقتصادی و فرهنگی اظهار داشتند: بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه امروز است و دولت باید با اطلاع رسانی بیشتر، دستاوردهای خود را در این حوزه برای مردم تشریح کند و برای حل قطعی مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد.
رییس جمهوری نیز در ابتدای این دیدار، حوزه های علمیه، بویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام تقلید را یکی از بزرگترین پشتوانه ها و سرمایه های معنوی و فرهنگی ملت و دولت دانست و اظهارداشت: در ترسیم راهبرد فرهنگی کشور و در صحنه نگه داشتن مردم، حوزه نقش اساسی دارد.
** آیت الله وحید خراسانی: باید با زبان نرم با دنیا سخن گفت و تعامل سازنده داشت
حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در دیدار رییس جمهوری با ایشان، ضمن آرزوی توفیق برای دولت در مسیر خدمت بیشتر به مردم و حل مسایل کشور، گفتند: باید در انجام تمام امور به دستورات قرآن عمل کنیم، و شما و دولت نیز با توکل بخداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) بر همه مشکلات فائق خواهید شد.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع، همچنین با تبریک میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج)، اظهار داشتند: در مسایل داخلی باید مسوولیتها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آنها داشته باشیم.
حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر مسوولان کشور برای رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تاکید کردند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه در این دیدار با بیان اینکه دیدار با علما و مراجع عظام تقلید همواره ره آورد و توشه خوبی برای دولتمردان در ادامه مسیر خدمت به مردم داشته است، افزود: با تلاش دولت، امروز فضا و فرصت خوبی برای فعالیت اقتصادی و تعامل با کشورهای خارجی فراهم شده و ظرفیت های سرمایه گذاری گسترده ای نیز در استان های کشور برای توسعه تولید و اشتغال ایجاد شده است.
رییس جمهوری همچنین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت در حوزه های مختلف، ادامه داد: دولت در سال ٩۴ باوجود شرایط نامناسب اقتصاد جهانی و کاهش شدید قیمت نفت توانست بدون استقراض کشور را اداره کند.

** آیت الله اردبیلی: همواره دعاگوی رییس جمهور و مسوولان دولت هستم
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری عصر جمعه با آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع عظام تقلید نیز دیدار کرد.
حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران، از مساعی و اقدامات دولت در اداره کشور، بهبود اوضاع اقتصادی و تعامل سازنده با کشورهای جهان با وجود مشکلات فراوان تقدیر کرد.
آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف بویژه در حوزه سیاست خارجی، بر ضرورت اهتمام مسوولان کشور برای حل مشکلات مردم، بویژه محرومان و ادامه روند رو به توسعه کشور تاکید کردند.
ایشان خطاب به رییس جمهوری خاطرنشان کردند: بنده همواره برای توفیق شما و همه مسوولان دولت دعا می کنم و امیدوارم با حسن تدبیر بتوانید در خدمت به مردم و کشور همچنان موفق باشید.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مراجع عظام تقلید، اظهار داشت: امروز با رفع تحریم ها و بوجود آمدن فضای مناسب در روابط بین المللی، بستر مناسبی برای تعامل بیشتر با کشورهای خارجی ایجاد شده و مردم امید و اعتماد بیشتری برای حضور در فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری پیدا کرده اند.
دکتر روحانی با ارائه گزارشی از روند سرمایه گذاری های خارجی و برنامه های اقتصادی کشور، اظهار امیدواری کرد که با یاری خدا، حمایت و کمک مراجع و مردم بتوانیم بر مشکلات غلبه و شرایط بهتری را در کشور بوجود آوریم.
رییس جمهوری همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در امنیت و آرامش خاطر نشان کرد: دولت امیدوار است با همکاری و تعامل بیشتر با مجلس دهم بتواند در مسیر حل مشکلات مردم و توسعه کشور گام های موثرتری بردارد.

** آیت الله شبیری زنجانی: مشکلات کشور با وحدت و تلاش همگانی حل شدنی است
حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی در دیدار با رییس‌ جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه ملت ایران بار مسوولیت سنگینی بر دوش شما گذاشته است، اظهار داشتند: عنایت خداوند شامل همه مجاهدینی است که در مسیر خدمت به مردم گام می بردارند و مشکلات هر چند بسیار است، اما با وحدت و تلاش همگانی حل شدنی هستند.
مرجع عالیقدر عالم تشیع در این دیدار که عصر جمعه برگزار شد، با دعا برای موفقیت بیشتر دولت در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفتند: از خداوند متعال می خواهم در مسیر خدمت به ملت بزرگ ایران همچنان موفق باشید و گام به گام بر سایر مشکلات فائق بیایید.
ایشان در پایان مشکلات، سختی‌ها و سنگینی مسئولیت رییس‌جمهوری و دولت را قابل توجه، اما توکل به خداوند و اخلاص مسوولان در عمل را موجب سربلندی دولت دانستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری نیز در این دیدار ضمن تبریک ایام ولادت حضرت ولی عصر (عج) گزارشی از برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف ارایه کرد.

** آیت الله سبحانی: برای موفقیت دولت دعا می کنم
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر جمعه با آیت الله جعفرسبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.
حضرت آیت الله العظمی سبحانی در دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران، ضمن بیان اینکه همواره برای موفقیت دولت دعا می کنم، بر ضرورت انطباق هر چه بیشتر نظام بانکی کشور بر مبنای احکام شرعی تاکید کردند.
این مرجع عالیقدر عالم تشیع در این دیدار که عصر جمعه و در بیت معظم له برگزار شد، گفتند: کارمزد بانک ها باید واقعی و در مسیر کمک به بخش تولید و رفع مشکلات مردم باشد و متخصصان برای حل این موضوع تلاش کنند.
تکمیل تامین آب آشامیدنی شهر قم از نظر کمی و کیفی از دیگر موضوعاتی بود که آیت الله العظمی سبحانی در این دیدار به آنها پرداختند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری نیز در این دیدار با تشریح برنامه های دولت یازدهم برای رونق و آبادانی ایران اسلامی، اظهارامیدواری کرد که با وحدت، همدلی و حمایت های علما و مراجع عظام و همچنین برنامه های دولت؛ امسال، سالی پرخیر و برکت برای مردم باشد.
رییس جمهوری در خصوص موضوع بانکداری نیز گفت: تلاش دولت فراهم کردن شرایطی است که فعالیت بانکها بیش از پیش منطبق بر فقه اسلامی باشد و در این مسیر از مراجع معظم یاری می طلبد.
حضرت آیت الله سبحانی در این دیدار مجموعه کتاب هفت جلدی ‘ریحانه الادب’ و همچنین کتاب ‘فتنه تکفیر’ را به رییس جمهوری اهدا کردند.

**آیت الله جوادی آملی: برای تداوم توفیقات دولت دعا می کنیم
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار رئیس‌ جمهوری با تقدیر از تلاش‌های دولت در جهت کاهش تورم و ایجاد رونق اقتصادی در کشور، گفتند: همه تلاش‌ها باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی در عمل متمرکز شود.
حضرت آیت الله جوادی آملی توجه بیش از پیش به وضعیت معیشتی مردم، حل مسایل اقتصادی و اشتغال را ضروری دانستند و تأکید کردند: اگر با وحدت و توکل به خدا و بدون هراس از موانع و مخالفت ها، همانند زمان جنگ عمل کنیم، پیروزیم.
این مرجع عالیقدر عالم تشیع افزودند: دولت به لطف خداوند تاکنون توفیقات زیادی به دست آورده و ما برای تداوم و توسعه این دستاوردها، برای تک تک اعضای دولت دعا می‌کنیم.
رئیس‌ جمهوری نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های حوزه علمیه، مراجع عظام و بویژه آیت‌الله جوادی آملی از دولت یازدهم، اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را برای کاستن از مشکلات مردم، به کار گرفته و به رغم تمامی موانع به این سیاست خود ادامه می‌دهد.
روحانی عصر امروز حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) را زیارت کرد و ضمن حضور در کنار مزار علمای مدفون دراین مکان مقدس به قرائت فاتحه پرداخت.
رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رئیس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور، شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری و آشنا مشاور رسانه ای رییس جمهوری، روحانی را در این سفر همراهی می کنند.
دکتر روحانی پیش از این ششم اسفند ماه سال ۹۳ در قالب سفر استانی به قم سفر کرده بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.