کد خبر : 5325
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1395 - 4:51

ظریف :خشونت و تندروی هیچ جایی در فرهنگ ایران ندارد

ظریف :خشونت و تندروی هیچ جایی در فرهنگ ایران ندارد

 وزیر امور خارجه با بیان اینکه مظاهر خشونت و تندروی هیچ جایی در فرهنگ ایران ندارد، اظهار داشت: باید بتوانیم با هنر ، این فرهنگ غنی را به دور از دروغ‌ها و سیاهی‌هایی که در منطقه شکل گرفته، معرفی و تبیین کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف عصر جمعه در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز افزود: در هرجایی که خانم ابتکار حضور دارد من فکر و احساس می‌کنم که ایران به بهترین نحو معرفی می شود.
ظریف افزود: ایشان به واقع حمایت از محیط زیست را به عنوان یک سعادت دنبال کرده و برای جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی افتخار آفریده اند.
رییس دستگاه دیپلماسی کشور با اشاره به حضور استاد محمود فرشچیان در این مراسم، اظهار کرد: خوشحالم که امروز در این مراسم استاد فرشچیان را می‌بینم چراکه کارهای ایشان مبلغ هوش، هنر و انساندوستی ایرانی است ، سالهاست من این افتخار را دارم که به عنوان هدیه آثار ایشان را تقدیم مسوولان برتر دنیا می کنم و از این طریق به هنر ایرانی و به کار و هوش ایرانی و به انساندوستی ایرانی افتخار می کنیم.
ظریف ادامه داد: خدمت همه هنرمندان عزیز هم که در این جلسه حضور دارند و معرف فرهنگ والای مردم این مرز و بوم هستند عرض ادب و احترام دارم ، ایرانیان مخالف خشونت علیه انسان ، طبیعت و موجودات زنده هستند و ما باید بتوانیم با هنرمان این فرهنگ غنی را به دور از دروغ‌ها و سیاهی‌هایی که در منطقه شکل گرفته، معرفی کنیم.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران یادآور شد: هنر ایرانی به واقع نه تنها آرامش بخش روح همه ما است بلکه معرف یک فرهنگ بالاتر و برتری است که این مردم از آن فرهنگ برخوردارند.
وی اضافه کرد: مظاهر خشونت و تندروی و افراط گرایی هیچ جایی در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما نداشته و ندارد ، ایران و اسلام ما از آغاز در برابری انسان ها و رعایت حقوق همه و حقوق طبیعت استوار بوده و قبل از آنکه دیگران به فکر حفظ طبیعت بیفتند از بین بردن طبیعت را به عنوان یک جنایت علیه بشریت مطرح کرده اند.
ظریف در ادامه اظهار کرد: ما امروز نیاز داریم که اعلام کنیم هر روز زمین گرمتر می شود و به سمت نابودی پیش می‌رود. باید این واقعیت را درک کنیم که تمام دنیا باید یک پارچه و یکجا برای حفظ محیط زیست تلاش کند و خطوط جغرافیایی در حفظ محیط زیست نقشی ندارد، همانطور که امروز خشونت مرز ندارد.
وی با اشاره به ناامنی‌ و جنایت‌هایی که امروز توسط گروه‌های تروریستی دنیا را فراگرفته است، گفت: همان خشونتی که در سوریه است امروز در پاریس است. همه در یک کشتی نشسته ایم و هیچ کسی را فرار از این واقعیت نیست و باید این را بپذیریم که آینده همه ما به هم پیوسته است.
ظریف گفت: امروز ما نیاز داریم که این واقعیت را درک کنیم که هر روز زمین ما از روز قبل گرم تر می شود. امسال نسبت به سال گذشته ، این دهه نسبت به دهه گذشته ، روز ، ماه به سمت نابودی این زمینی که خداوند به ما موهبت کرده و ما هیچ نقشی جز تخریب در آن نداشتیم ، پیش می رویم.
وزیر امور خارجه گفت: نیاز است که با جدیت و تلاش این واقعیت را درک کنیم که محیط زیست ما یک موهبت جدایی ناپذیر است ، ما نیاز داریم که تمام دنیا برای حفظ محیط زیست یک جا و یکپارچه حرکت کنند، خطوط ملی ، مرزهای جغرافیایی در نابودی محیط زیست نقشی ندارند ، همان طور که خطوط ملی و مرزهای جغرافیایی در خشونت افزوزی و جنگ افروزی نقشی ندارند.
خشونتی که امروز مردم سوریه به کام خود می کشد ، همان روز مردم پاریس و مردم سیدنی را به کام خود غوطه ور می کند.
وی ادامه داد: این واقعیت جهان ما است که امروز ما همه در یک کشتی نشسته ایم . ما امروز یا همه با هم به ساحل نجات می رسیم و یا اینکه همه با هم در آلودگی محیط زیست در تخریب این موهبت الهی در خشونت علیه همنوعان مان غرق می شویم و هیچ کس را فرار و گریزی از این واقعت محتوم نیست و ناگزیریم که بپذیریم که در این کره خاکی آینده همه ما و نسل های ما همه به هم پیوسته است ، خشونت ، تخریب محیط زیست یک خطر همگانی است و حمایت از محیط زیست نیاز به همکاری همگی ما دارد .


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.