کد خبر : 5416
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 - 4:54

ازتعطیلی بعضی کارخانه ها تا واردات سنگ قبر از چین

ازتعطیلی بعضی کارخانه ها تا واردات سنگ قبر از چین

یک مقام مسئول کارگری با ابراز تاسف از تعطیلی برخی کارخانه‌ها در کشور گفت: وقتی که سنگ قبر چینی وارد می‌کنیم نباید انتظار سرپا ماندن کارخانه‌هایمان را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، رحمت الله پورموسی اظهار کرد: علیرغم آنکه رهبر معظم انقلاب امسال را با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند اما متاسفانه تنها در شعار آن موفق بودیم و در بخش دوم آن که باید کوشا می‌بودیم اقدامی صورت ندادیم.
وی با بیان اینکه اولین کسانی که قربانی رکود و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند کارگران هستند، تصریح کرد: حقوق و دستمزد کارگران را افزایش نمی‌دهیم که کارفرمایان به مشکل برنخورند اما با نهایت تاسف می بینیم که تولید زمین‌گیر می‌شود و تولیدگران که باید پرچمدار اقتصاد مقاومتی باشند در معرض تهدید و ورشکستگی قرار می‌گیرند.
رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان رضوی با بیان اینکه قرار بود از محل هدفمندی یارانه‌ها تسهیلات در اختیار بنگاه‌ها قرار گیرد، ‌خاطرنشان کرد: متاسفانه این هدف سالهای سال است که محقق نشده و شرایط تامین مواد اولیه برای کارخانه‌ها نیز سخت و دشوار شده است.
پورموسی ادامه داد: وقتی تا سنگ قبر و مهر و تسبیح هم از چین وارد می کنیم دیگر نباید انتظار بقا و دوام کارخانه‌هایمان را داشته باشیم. متاسفانه صرفنظر از کالاهای بنجول و بی‌کیفیت، کالاهایی هم که وارد می‌شوند عمدتا مشابه آن را خودمان در داخل تولید می‌کنیم و همین امر بزرگترین ضربه به اقتصاد مملکت را زده است.
این مقام مسئول کارگری در عین حال با انتقاد از واردات بی رویه کالاهای خارجی، مهمترین دلیل گرایش مردم به اجناس وارداتی را پایین بودن کیفیت تولیدات داخلی دانست.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا مردم با وجود پایین بودن کیفیت تولید باز هم اجناس نامرغوب خارجی را خریداری می‌کنند؟ گفت: درست است که اجناس چینی کیفیتشان بالا نیست اما فراموش نکنیم که قیمت تمام شده آن بسیار پایین است، از طرفی قدرت خرید مردم هم به شدت کاهش پیدا کرده لذا به دلیل ارزان بودن همین کالای بی کیفیت مردم به سراغ آن می‌روند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.