کد خبر : 5427
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 خرداد 1395 - 6:47

ایران می تواند برای آلمان شریک مهم تجاری باشد

ایران می تواند برای آلمان شریک مهم تجاری باشد

 «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه هیچکس از همکاری های اقتصادی ایران و آلمان ضرر نخواهد کرد، گفت: ایران به عنوان یک کشور پیشرفته و دارای فناوری های خوب می تواند شریک مهم تجاری، اقتصادی و سیاسی برای آلمان در منطقه باشد.

به گزارش ایرنا، ظریف پس از دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از همتای آلمانی خود، دولت و ملت این کشور برای مهمان نوازی گرم و صمیمانه ای که داشتند، اظهار کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و آلمان رابطه بسیار مستحکم و دیرینه ای است.
ظریف با اشاره به اینکه تنها دوران بسیار کوتاهی در تاریخ، روابط دو کشور با دشواری روبرو بوده است، تصریح کرد: البته امروز ما آن دشواری را پشت سر گذاشته ایم و نگاهمان به آینده بسیار خوبی است.
وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: حضور شرکت های آلمانی و مؤسسات مالی و بانکی این کشور در ایران و همکاری های اقتصادی ایران و آلمان، هم به نفع دو کشور و هم به نفع ثبات در منطقه و جهان بوده و نه تنها این همکاری ها به ضرر هیچ کس نخواهد بود بلکه همه از این روابط نفع خواهند برد.
وی با تأکید براینکه ایران به عنوان کشوری پیشرفته و دارای فناوری های خوب می تواند شریک مهم تجاری، اقتصادی و سیاسی برای آلمان در منطقه باشد، گفت: ما در حوزه های مختلف برای حفظ صلح و امنیت در منطقه با یکدیگر نظرات بسیار نزدیکی داریم.
ظریف تصریح کرد: ما معتقدیم افراط گرایی یک خطر برای همه ماست و امروز در موج پناهندگانی که در آلمان بسر می برند و دولت و مردم این کشور میزبان آنها هستند، نتایج خشونت و افراط را در منطقه ما از نزدیک می بینند.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: به نظر ما افراط به هیچ منطقه ای محدود نخواهد شد و مقابله با آن نیاز به همدلی جهانی دارد.
ظریف تصریح کرد: ضرورت دارد برای مبارزه با تروریسم و افراط به راه حل سیاسی بیندیشیم؛ چرا که راه حل های نظامی تنها بخشی از مبارزه ما با افراط است و نیاز است راه حل جامع شامل فرهنگ، اقتصاد و امور اجتماعی و بازگرداندن افرادی که احساس می کنند به حاشیه رانده شده اند و همچنین جلوگیری دسترسی افراطیون به منابع مالی تسلیحاتی و انسانی باشد.
وی افزود: در این زمینه ها ما بیش از هر چیز نیاز داریم مشکلات منطقه را از طریق سیاسی حل کنیم.
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: ما بسیار علاقه مندیم به عنوان شریک قدیمی آلمان در روابط دوجانبه و منطقه ای با اتحادیه اروپا و کشورهای مهم آن مانند آلمان، بحثهای بیشتری در خصوص عراق، سوریه، یمن، بحرین و لبنان داشته باشیم.
۲


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.