کد خبر : 5457
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تیر 1395 - 4:50

بررسی خریدهای ماشین سازی / مهره چینی خطیبی با تم بومی گرایی

بررسی خریدهای ماشین سازی / مهره چینی خطیبی با تم بومی گرایی

آی نیوز؛ علی عباسی تیم ماشین سازی تبریز بعد از ۲۰ سال باز هم به سطح اول فوتبال کشور بازگشت تا هواداران این قدیمی ترین تیم آذربایجان به آرزوی دو دهه ای خود دست یابند.

بعد از افول چند ساله ماشین سازی از سال ۷۶ تا ۸۰ سبزقباهای تبریز از سال ۸۰ در چند برهه خیز بلندی برای صعود به لیگ برتر برداشتند که در تمامی این خیزها ناموفق بودند.

هر چند با بررسی رویدادهای سالیان گذشته تیم ماشین سازی به این نکته بر می خوریم که شاید باید ماشین سازی سالها پیش در لیگ برتر می بود.

به هر حال خطیبی به ماشین سازی بازگشت تا کار ناتمام خود را در این تیم به سرانجام برساند و با حمایتی که از سوی شهردار و شورای شهر و مدیریت باشگاه همراه خطیبی بود بالاخره ماشین سازی با اقتدار تمام به لیگ برتر صعود کرد.

مدیران باشگاه بلافاصله بعد از پایان رقابتهای لیگ دسته یک و صعود ماشین سازی خطیبی را مجاب کردند که به کار خود در تیم ماشین سازی تبریز ادامه دهد.

خطیبی بعد از تمدید قرارداد خود با تیم ماشین سازی تبریز در سوم خرداد ماه دست به کار شد و لیست نفرات مورد نظر خود را در اختیار باشگاه قرار داد تا جذب تیم شوند.

اگر فوتبالیست ها با پایان رقابتها فرصتی برای استراحت و تجدید قوا می یابند در عوض مدیران و مربیان تیم هایی که می خواهند حضور شایسته ای در یک تورنمنت داشته باشند روزهای سخت و پرفشاری را دراین برهه دارند.

یک برزیلی در ماشین سازی

تیاگو سانتوز دروازه بان برزیلی اولین خرید ماشین سازی اولین بازیکنی بود که نظر خطیبی را جلب کرد.

تیاگو سانتوز ۳۱ساله، متولد ریو دو ژانیروی برزیل با ۱۸۸سانتی متر قد اولین خرید ماشین سازان در لیگ برتر می باشد.

این بازیکن سابقه بازی در لیگ ب برزیل را در کارنامه خود دارد وی در تیم های ویلا نووا ، بارامانسا و بانگو برزیل و سه سال نیز در لیگ پرتغال حضور داشته است.

بازگشت حبیب به تبریز

حبیب گردانی بازیکن سپاهان نیز بلافاصله با نظر سرمربی تیم ماشین سازی و با توافق با مدیرعامل باشگاه به جمع سبز قباهای تبریز پیوست.

گردانی حالا برای اثبات توانایی های خود سبز خواهد پوشید و در کنار دیگر یاران خطیبی برای ماشین سازی خواهد جنگید.

پسر به جای پدر

ماشینچی ها هنوز هم خاطرات حسن را فراموش نکرده اند و حالا با پیوستن پیام خاطرات گذشته را به تاریخ امروز تیم پیوند می دهند

پیام صادقیان هافبک سابق تیم فوتبال صبای قم و بازیکن سابق پرسپولیس نیز با پیوستن به تیم ماشین سازی تبریز اتفاق خوشایند دیگری را با این تیم رقم زد.

رامین آمد، رامین رفت!

رامین قربانی بازیکن فصل گذشته تیم نفت مسجد سلیمان با نظر کادر فنی تیم و نیز در آستانه سبزپوش شدن بود.

این بازیکن که از تیم های پایه ماشین سازی رشد کرده بود و در تمامی رده های تیم بازی کرده بود بعد از چند سال برای پیوستن دوباره به ماشین سازی خیز برداشت اما حساب ها آنطور که می بایست جور در نیامد تا رامین قربانی نیامده از ماشین خداحافظی کند.

سهمیه از گیلان

مهیار نوری بازیکن داماش گیلان دیگر صید ماشین سازی در فصل نقل انتقالات بود. این بازیکن با امضای قراردادی رسما به تیم ماشین سازی تبریز پیوستند.

مهیار نوری بازیکن سهمیه زیر ٢٣ سال با پست تخصصی وی دفاع وسط است که این فصل در تیم داماش گیلان حضور داشت و قرارداد دو ساله ای با ماشین سازی تبریز امضا کرد.

خیال ماشین از بابت دروازه بان راحت شد

تا اینجای نقل انتقالات تمام توجه مدیران و مربیان تیم به جذب نفرات شاخص بود اما با تمدید قرار داد دروازه بان موفق تیم خیال ماشین سازی از بابت دروازه بان راحت شد.

مهدی اسلامی دروازه بان پنالتی گیر ماشین سازی اولین بازیکنی از بازیکنان فصل قبل بود که با این تیم تمدید کرد.

آقای گل ماندنی شد

امین قاسمی نژاد هم که آمار بیشترین گل های زده تیم را در اختیار داشت، قرارداد خود را با ماشین سازی تبریز تمدید کرد.

کامدار از ذوب آهن آمد

احمد کامدار بازیکن ذوب آهن اصفهان نیز که مد نظر کادر فنی بود قرارداد یک ساله ای با این تیم امضا کرد. وی سابقه حضور در تیم تراکتورسازی را نیز دارد.

یک هافبک از تراکتور

پیش از این سامان نریمان جهان آخرین بازیکن شاخصی بود که از تیم تراکتورسازی به ماشین پیوسته بود اما پیوستن فردین عابدینی هافبک فصل گذشته تیم تراکتورسازی به جمع ماشین سازان اتفاق مهم دیگر در این باشگاه بود.

بهمن کامل به ماشین‌سازی پیوست

رسول به دنبال جذب بهترین هاست بهمن کامل هم که چند سال با پیراهن ماشین سازی خوش درخشیده بود طبیعتا نظر سرمربی را جلب کرد.

بهمن کامل مدافع تیم فولاد خوزستان نیز به ماشین سازی پیوست تا جمع تبریزی ها را جور کند.

بهمن کامل فوتبال خود را از همین تیم ماشین‌سازی آغاز کرده بود و با بازگشت تیم ماشین‌سازی به لیگ برتر، به این تیم پیوست تا در لیگ شانزدهم پیراهن این تیم را به تن کند.

هافبک سوری سبزپوش می شود

هافبک ملی پوش تیم الطلبه عراق دومین بازیکن خارجی بود که به ماشین سازی تبریز پیوست.

طاهر الکرامه بازیکن فصل گذشته تیم الطلبه عراق که ملیتی سوری دارد و برای تیم ملی کشورش هم بازی می کند، با نظر سرمربی تیم و عقد قراردادی یکساله راهی ماشین سازی شد.

به دنبال با تجربه ها

سعید دقیقی که یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان لیگ برتر با بازی در تیم‌های صبا، پاس، پیکان، تراکتورسازی و … است و تا نیم‌فصل سال گذشته نیز در گسترش فولاد تبریز حضور داشت و پس از آن به مس کرمان رفت با باشگاه ماشین سازی تبریز به توافق رسید و به عضویت این باشگاه درآمد.

مدافعی از لیگ یک

ابوالفضل اعلایی پس از توافق با مدیران تیم ماشین سازی، قرارداد خود را با این تیم منعقد کرد. اعلایی که پیش از این در عضویت تیم فولاد یزد قرار داشت و برای این تیم در بازی های لیگ دسته اول توپ می زد پس از توافق با مدیران تیم ماشین سازی قرارداد خود را با این تیم به امضا رساند تا در بازی های لیگ شانزدهم پیراهن این تیم را به تن کند.

اعلایی که در پست دفاع وسط توپ می زند یکی از بازیکنان سهمیه زیر ۲۳ سال ماشین سازی محسوب می شود.

کاپیتان تمدید کرد

مدافع با سابقه ماشین سازی تبریز برای ادامه همکاری با این باشگاه به توافق رسید.

سعید مهدی‌پور بازیکن تبریزی که فصل گذشته با نظر رسول خطیبی از سیاه جامگان به ماشین سازی تبریز رفت و به دلیل سابقه‌ای که در این تیم داشت کاپیتانی را نیز عهده‌دار بود به توافق رسید تا قراردادش را با باشگاه تبریزی تمدید کند.

این مدافع ۲۹ ساله سابقه بازی در صبای قم، شهرداری تبریز و گسترش فولاد را نیز در کارنامه دارد.

اردو در اردبیل، اردو در گرجستان

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ماشین سازی اردوی آماده سازی خود را در استان اردبیل برگزار می کند و به دنبال آن نیز اردوی ۱۰ روزه ای را از ۱۱ تیر در تفلیس گرجستان برگزار خواهد کرد. بر اساس اعلام رسول خطیبی، ماشین سازی در گرجستان سه دیدار تدارکاتی نیز برگزار خواهد کرد.

هافبک تیم ملی جوانان در ماشین سازی

هافبک تبریزی تیم ملی جوانان در جریان اردوی تیم ماشین سازی در اردبیل به این تیم پیوست.

اتابک زارع هافبک تبریزی تیم ملی جوانان قراردادش را با ماشین سازی برای ۲ فصل دیگر تمدید کرد تا تیم بومی و جوان ماشین سازی چشم انتظار آینده باشد.

حفظ بهترین های تیم

رسول خطیبی به دنبال حضور شایسته در لیگ برتر است و در کنار جذب بهترین های لیگ برتر به دنبال گزینش بهترین های فصل گذشته ماشین سازی تبریز نیز می باشد. بایدمنتظر بمانیم تا لیست نهایی یاران رسول در ماشین ۱۳۹۵ منتشر شود.

چه خبر از کادر فنی

امسال سال پر خاطره ای برای ماشین سازی خواهد بود رسول خطیبی اگر در چهارچوب مستطیل سبز سعی در جذب بهترین ها نموده است در کادر فنی و سرپرستی تیم نیز به یک ترکیب یکدل و کاردان دست یافته است.

حضور حسین خطیبی، داریوش اسفندیاری، یوسف بخشی زاده و صادق پور حسین در کنار خطیبی یاریگر تیم ماشین سازی تبریز خواهند بود و مهندس مجید اقدم مرد محبوب ماشینچی ها سرپرستی تیم را عهده دار شد تا سبزقباهای تبریز با توپ پر به لیگ برتر قدم گذارند.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.