کد خبر : 546
تاریخ انتشار : جمعه 10 آبان 1392 - 13:29

۷۰ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی رخ می‌دهد

۷۰ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی رخ می‌دهد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی:
۷۰ درصد طلاق‌ها در ۵ سال اول زندگی رخ می‌دهد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد، گفت: نداشتن تفاهم در زندگی و بروز پدیده چشم و هم چشمی از جمله عوامل طلاق هستند.

به گزارش آی نیوز، مهدی اسماعیلی در همایش روز خانواده ویژه زوج‌های جوان در تبریز اظهار کرد: ازدواج مورد تاکید آموزه‌های دینی ما مسلمانان است و به افراد به خصوص جوانان توصیه شده تا همت کنند و زندگی مشترک تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: تفاهم و همدلی همسران باعث می‌شود پایه‌های زندگی مستحکم شده و دوام یابد.

اسماعیلی با بیان اینکه زندگی مشترک در سه بخش قبل از ازدواج،حین ازدواج و بعد از ازدواج تقسیم می شود اظهار داشت: باید دقت نماییم که با چه فردی ازدواج کنیم تا زندگی مان دوام داشته باشد.

وی ضمن نگرانی از افزایش طلاق در جامعه یادآور شد: به طور میانگین از هر۷ ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد که فاجعه است و باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد خاطرنشان کرد: اعتیاد یکی از زوجین به مواد مخدر، نداشتن تفاهم در زندگی و بروز پدیده چشم و هم چشمی عواملی هستند که زندگی مشترک را تهدید کرده و اغلب به طلاق می‌انجامند.

وی آرامش در زندگی را شرط ادامه زندگی دانست و تصریح کرد: اگر زن و مرد در کنار هم بوده آرامش در خانواده حاکم خواهد شد./ فارس


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.