کد خبر : 5513
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1395 - 5:49

جلوگیری از تولد نوزادان معلول در برنامه بهزیستی

جلوگیری از تولد نوزادان معلول در برنامه بهزیستی

فیاض بخش خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برنامه‌های متنوع و تخصصی زیادی را انجام می‌دهد و با بررسی‌های لازم افراد مددجو را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، احمد فیاض‌بخش افزود: سازمان بهزیستی کشور خدمات مهم و ارزشمندی را انجام می‌دهد که مهم‌ترین آن‌ها فعالیت‌های پیشگیرانه و ایجاد مراکز مشاوره در سطح کشور است.

وی با اشاره به اجرای فعالیت‌های پیشگیرانه و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها در بحث جلوگیری از تولد فرزند معلول، تصریح کرد: فرزندان معلول نعمتی برای خانواده‌ها هستند اما می‌شود با انجام فعالیت‌های پیشگیرانه و توجه به آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم از سوی سازمان بهزیستی از تولد فرزندان معلول جلوگیری و خدمات بیشتری به مددجویان ارائه کرد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور توسعه منابع و سرمایه خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای می‌شود از بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری کرد که سازمان بهزیستی کشور نیز در حوزه مواد مخدر، طلاق، آسیب‌های اجتماعی و حتی جلوگیری از تولد فرزندان معلول برنامه‌های مشاوره‌ای و پیشگیرانه زیای را دارد.

فیاض بخش خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی برنامه‌های متنوع و تخصصی زیادی را انجام می‌دهد و با بررسی‌های لازم افراد مددجو را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی به ظرفیت‌های موجود در شهرستان رودان نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان رودان در حوزه کشاورزی و حتی تبادلات کالا به دلیل هم‌مرز بودن با دیگر استان‌ها وجود دارد که زنان سرپرست خانوار نیز می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و سازمان بهزیستی برای فعالیت‌های زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نیز تسهیلات بسیار خوبی را اختصاص می‌دهد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور توسعه منابع و سرمایه با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور توانمندسازی معلولان و مددجویان است خاطرنشان کرد: باید به سمت توانمندسازی افراد جامعه هدف خود برویم و با حمایت‌های لازم مددجویان را در حوزه اشتغال توانمند کنیم.

فیاض بخش اضافه کرد: یکی از مصادیق توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بحث اشتغال آن‌ها است که باید با آموزش‌های لازم به این افراد و اختصاص تسهیلات مناسب و راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های کوچک امکان رشد بیشتری را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی با اشاره به بحث مسکن مددجویی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، افزود: تأمین مسکن مددجویان ازجمله وظایف سازمان بهزیستی است و برای این افراد تسهیلات مناسبی را در نظر می‌گیریم و برای خانواده‌های چند معلولی نیز به‌صورت رایگان از سوی سازمان بهزیستی مسکن مددجویی ساخته می‌شود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.