کد خبر : 5547
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 - 7:13

شایعه دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده از دستگاه‌های کارت‌خوان صحت ندارد

شایعه دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده از دستگاه‌های کارت‌خوان صحت ندارد

مدیر‌کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: شایعه دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده از دستگاه‌های کارت‌خوان به هیچ عنوان صحت ندارد و هیچ نوع مالیاتی وضع نمی‌شود مگر به موجب قانون باشد.

غلامرضا شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در طی روزهای گذشته خبری در رسانه‌ها و فضای مجازی در سطح کشور مبنی بر اخذ مالیات ارزش‌افزوده از تراکنش‌های خرید با کارت بانکی منتشر شد که این خبر صحیح نیست و از جانب مدیرکل دفتر روابط‌عمومی و فرهنگ‌سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تکذیب شد.

این مسئول ادامه داد: شایعه دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده از دستگاه‌های کارت‌خوان به هیچ عنوان صحت ندارد و هیچ نوع مالیاتی وضع نمی‌شود مگر به موجب قانون باشد یعنی این مالیات در مجلس شورای اسلامی و یا در سازمان امور مالیاتی تصویب و ابلاغ شده باشد و همه قوانین پس از تصویب و ابلاغ، لازم‌الاجرا هستند و تا زمانی که قانونی مبنی بر دریافت مالیات از تراکنش‌های خرید با کارت بانکی وجود نداشته باشد، این نوع مالیات دریافت نخواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، خاطرنشان کرد: شایعه دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از تراکنش‌های بانکی دستگاه‌های کارت‌خوان در اختیار اصناف و کسبه، بار دیگر در شبکه‌های اجتماعی انتشار عمومی یافته و موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم ساخته است که این خبر نادرست سبب بی‌اعتمادی برخی مردم به قوانین مالیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: کالاها و خدمات مشمول مالیات بر ارزش‌افزوده دقیقا در قانون مشخص شده است و پرداخت وجه کالا و خدمات از طریق کارت‌های اعتباری با دستگاه‌های POS بانکی به هیچ‌وجه موجب تعلق مالیات نخواهد بود.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.