کد خبر : 555
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آبان 1392 - 16:08

جبارزاده: به بخش خصوصی چک سفید می‌دهم / بازگشایی خط ریلی جلفا

جبارزاده: به بخش خصوصی چک سفید می‌دهم / بازگشایی خط ریلی جلفا

در دیدار هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز مطرح شد
جبارزاده: به بخش خصوصی چک سفید می‌دهم / بازگشایی خط ریلی جلفا
آی نیوز: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ رسالتی به جز احیای بخش خصوصی در این استان ندارم، گفت: به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید، به بخش خصوصی چک سفید می‌دهم.

 اسماعیل جبارزاده عصر امروز در دیدار هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با بیان اینکه هیچ رسالتی به جز احیای بخش خصوصی در استان ندارم، اظهار کرد: به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید، به بخش خصوصی چک سفید می‌دهم و بقیه کار به آنها مربوط است که تا چه حد بتوانند ما را در تحقق اهداف دولت تدبیر و امید یاری کنند.

وی با اشاره به شور و نشاط مردم بعد از انتخابات ۲۴ خرداد، خاطرنشان کرد: جا دارد به مردم عزیز تبریک بگوئیم که با تصمیم خود در کشور تغییر ایجاد کردند، امیدواریم اثرات این تغییر مبارک را در آینده شاهد باشیم.

* ویژگی خاص جبارزاده نسبت به استانداران قبلی

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه استانداران گذشته خدمات و زحمات زیادی داشته‌اند و از همه آنها تشکر می‌کنم، ادامه داد: بنده یک ویژگی نسبت به آنها دارم و آن، فعالیت در بخش خصوصی و لمس مشکلات تولید و تجارت است، به همین دلیل درد بخش خصوصی را درک می‌کنم.

جبارزاده با اشاره به اینکه امیدوارم خاطرات خوش باید برای تولیدکنندگان و بازرگانان تکرار شود، تصریح کرد: با اینکه حجت‌الاسلام روحانی، رئیس جمهور فردی فوق‌العاده عالم و آگاه به مسائل روز است، اما انتخاب آقای جهانگیری به عنوان معاون اول نشان داد که دولت تدبیر و امید برای تقویت تولید و احیای بخش خصوصی آمده است، چراکه ایشان مشکلات تولید را با گوشت و پوست خود لمس کرده است.

* فعالیت در بخش خصوصی برای بنده بسیار شیرین است

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیران دولت آشنا و باورمند به بخش خصوصی هستند، افزود: فعالیت در بخش خصوصی برای من بسیار شیرین بود، اما علت اینکه مسئولیت استانداری را قبول کردم، نگاه ویژه دولت به مسائل آذربایجان شرقی بود و نظر دولت هم این بود که بنده می‌توانم انتظارات دولت را برآورده کنم، بنابراین پذیرفتم که فداشدن یک نفر از بخش خصوصی، به زنده شدن بقیه می‌ارزد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه انتظار من از بخش خصوصی، فراتر از همفکری و تبادل‌نظر است، متذکر شد: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باید اتاق فکر تشکیل دهند و کمی از وقت خود را برای بررسی موضوعات مختلف و ارائه راهکار اختصاص دهند.

* هیچ رسالتی جز احیای بخش خصوصی ندارم

جبارزاده با بیان اینکه هیچ رسالتی ندارم به جز احیای بخش خصوصی در استان آذربایجان شرقی، یادآور شد: در جلسه اخذ رأی از هیئت وزیران گفتم که شرط قبولی مسئولیت استانداری این است که آخرین مصلحت را باید ما تشخیص دهیم، بنابراین وقتی چنین امکان و اختیاری از دولت گرفته‌ایم باید از آن استفاده کنیم.

وی خطاب به اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، تصریح کرد: مطمئن باشید آنچه مربوط به حیطه استانی است با قوت اجرایی خواهد شد و آنچه مربوط به سطح ملی است از نفوذ و ارتباط خود با اعضای دولت استفاده می‌کنیم و با استفاده از نظرات بخش خصوصی، دولت را قانع می‌کنیم که خواسته ما در سطح ملی تسری یابد.

* بخش خصوصی برنامه‌های ۴ سال خود برای استان را ارائه کنند

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: از بخش خصوصی و تمام واحدهای تولیدی می‌خواهم برنامه‌ها و انتظارات خود از مدیریت استان را برای چهار سال آینده ارائه کنند تا کمک کنیم مشکلات حل شود و واحدهای تولیدی با تمام ظرفیت کار کنند.

جبارزاده با بیان اینکه برنامه‌های پنج ساله توسعه متکی به درآمدهای نفتی است، اذعان داشت: به همین علت برنامه‌های بخش خصوصی برای ما مهم‌تر است.

* بازگشایی خط ریلی جلفا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت بازگشایی خط ریلی جلفا، عنوان کرد: این کار جزو اولویت‌هاست؛ اگرچه تحقق آن به زمان نیاز دارد، اما با جدیت پیگیری خواهد شد، چراکه فلسفه شکل‌گیری منطقه آزاد ارس و گمرک به خاطر ارتباطات بین‌المللی است که از طریق خط آهن میسر می‌شود.

به منظور گردش و تفریح به خارج  وقت نداریم

استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به دعوت فعالان بخش خصوصی برای بازدید از نمایشگاه‌های خارج از کشور، ابراز داشت: اگر احساس کنم که حضور بنده در کشورهای خارجی به نفع صنعت و تولید ماست و موجب اعتبار بخش خصوصی می‌شود، حتماً حضور خواهم یافت، اما برای گردش و تفریح وقت نداریم.

تقویت روابط با جمهوری آذربایجان و ترکیه

جبارزاده همچنین تقویت روابط با جمهوری آذربایجان و ترکیه را جزو اهداف دولت و اولویت‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: در این خصوص به کمک بخش خصوصی نیاز داریم.

اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این دیدار مسائل و مشکلات بخش تولید و سرمایه‌گذاری را بیان کردند که اهم مطالب مطرح شده عبارتند از:

–    لزوم نظام‌مند کردن خدمات شهروندی

–    ضرورت همکاری صمیمانه دولت با بخش خصوصی

–    توجه بیشتر به اولویت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی

–    حل مشکلات کارگری

–    توجه ویژه به بحران صنعت خودرو

–    حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای کوچک تولیدی

–    بررسی و حل مشکلات گمرک استان

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.