کد خبر : 5589
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 7:01

تحقیق ناسا درباره برخورد یک سیارک با زمین

تحقیق ناسا درباره برخورد یک سیارک با زمین

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) تحت عنوان نمونه برداری از سیارکی که می گوید احتمال برخورد آن با زمین وجود دارد، کاوشگری را به فضا پرتاب می کند.

به گزارش ایرنا از ایندیپندنت، این سیارک که ‘بنو’ (Bennu) نام دارد از زمین قابل مشاهده است، زیرا هر شش سال یک بار از مدار زمین عبور می کند.

بنو که حدود ۵۰۰ متر در خط استوای خود قطر دارد و با سرعت حدود ۶۳ هزار مایل در ساعت به دور خورشید می چرخد، در سال ۲۱۳۵ میلادی از میان زمین و ماه عبور خواهد کرد.

‘دنت لورتا’ استاد علوم سیاره ای در دانشگاه آریزونا گفت: عبور بنو از میان زمین و ماه در سال ۲۱۳۵ موجب چرخش مدار این سیارک می شود و به طور بالقوه آن را در مسیر برخورد با زمین در اواخر آن قرن قرار می دهد.

لورتا محقق اصلی ناسا و مسئول ماموریت کاوشگر ‘ازیریس رکس’ در سیارک بنو، گفت: این کاوشگر که ماه سپتامبر (شهریور-مهر) به فضا پرتاب می شود، نقشه این سیارک را تهیه خواهد کرد، از برخی سنگ های این سیارک نمونه جمع می کند و سپس به زمین بازمی گردد.

این محقق ادامه داد: اطلاعات در مورد اندازه این سیارک، جرم و ترکیبات آن، داده های حیاتی برای نسل های آینده خواهند بود.

کاوشگر ازیریس رکس سال ۲۰۱۸ به سیارک بنو خواهد رسید و حدود یکسال در زمینه ترکیبات شیمیایی این سیارک، کانی شناسی و تاریخ زمین شناسی آن بررسی خواهد کرد.

اطلاعات جمع آوری شده در جریان این رصد، به دانشمندان در زمینه درک این که چگونه مسیر این سیارک تحت تاثیر جذب و تابش نور خورشید به صورت گرما قرار می گیرد، کمک می کند.

این کاوشگر قبل از بازگشت به زمین در سال ۲۰۲۳ ، از این سیارک نمونه خواهد گرفت.
منبع: ایرنا


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.