کد خبر : 5595
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 8:37

روحانی: انقلابی بودن یعنی ملت آزاد و آزادی اندیشه و بیان

روحانی:  انقلابی بودن یعنی ملت آزاد و آزادی اندیشه و بیان

حسن روحانی رئیس جمهوری در همایش سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران که صبح امروز دوشنبه در پژوهشکده‌ی نفت حاضر شد و سخنرانی کرد.

 

مهمترین بخش های سخنرانی روحانی به این شرح است:

–  در فضای تحریم همیشه دست ما به سوی دیگران دراز است.

– وقتی تحریم بود عزت نبود، اما برجام برای ما عزت آورده است چون هر چیزی که می‌خواستیم بخریم باید از یکی دو کشور با هر کیفیت و شرایط و قیمتی که مشخص می‌کنند تهیه کنیم اما در برجام انتخاب‌های ما متعدد شد.

– بعضی این عزت برایشان مهم نیست، اما ملت ایران از اول انقلاب دنبال عزت بود

– خوب نیست برای خریدن یک پمپ منت چند کشور را بکشد و در نهایت یک پمپ با کیفیت بخرد خوب نیست اما این که آزادانه بین‌ ده‌ها کشور خرید کند آثار برجام است.

– این که نمی‌گذاشتند بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشیم یک مقوله است اما این که یک قدرت اجازه فروش نفت ایران را ندهد یک مقوله دیگر است. مگر نمی‌گفتند فشار و زور تاثیری ندارد، پس چرا نمی‌گذاشتند نفت بیشتر بفروشیم؟

– انقلاب یعنی مستقل بودن یعنی دست نیازمان به سوی کسی دراز نباشد و با اراده خود تصمیم بگیریم و متکی به رای مردم باشیم و این که فقط سرمان را دربرابر مردم خودمان فرود آوریم.

– معنی انقلابی بودن، یعنی داشتن ملتی آزاد همراه با آزادی اندیشه ، بیان و نقد و انتقاد

– این که امروز مردم در فضای مجازی ، سلیقه و نظر خود را نسبت به حاکمیت و دولت و برنامه‌ها و تصمیم‌ها ابراز می‌کنند نشانی آزادی نقد است.

– آزادی بیان را امروز در فضای حقیقی و مجازی به خوبی مشاهده می‌کنیم

– اینکه دولت اصرار داشت شبکه‌های اجتماعی باز بماند و فشارهای بسیاری را در این راستا تحمل کرد، به همین خاطر ( آزادی بیان) بود و دولت پهنای باند مناسب در اختیار ملت ایران قرار داد، تا مردم بتوانند مطلع باشند و نظراتشان را بیان کنند از تصمیمات نقد کنند و اراده‌شان در کشور حاکم شود.

–  مساله نفت و گاز صرفا اقتصادی نیست، بلکه سرآغاز تولید نفت در ایران کمی بعد از انقلاب مشروطه همواره با موضوعات سیاسی توام بوده است، یعنی همواره نفت در چارچوب روابط صادرات و واردات، تاثیر گذار در حوزه‌ی سیاست خارجی بوده است.

 – دشمنان شروع به تحریم صادرات نفت ما کردند ، چرا که تصورشان چنین بود که تحریم صادرات نفت، در اقتصاد کشور و زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد. و از طرف دیگر جلوی واردات بنزین را گرفتند تا رفاه مردم ما را تحت تاثیر قرار دهند اما آمار و ارقام امروز در کشور نشان دهنده مسیر تحول است.

– در معامله با کشورها و طرف‌های مختلف اینکه ما در وضعیت فشار و نیاز باشیم و یا در موضع قدرت، اقدام به معامله کنیم، در نحوه برخورد طرف مقابله با ما تاثیر گذار خواهد بود

–  در فضایی که تحریم وجود داشت، همواره دستمان به سوی دیگران دراز بود و تحریم برای ما عزت نداشت اما اولین چیزی که برجام برای ما آورد عزت بود.

– برجام یعنی شما آزادید به جای دولت دو کشور از میان دهها کشور برای خرید ، انتخاب کنید و آثار برجام فضایی برای حق انتخاب را برای مردم ما به وجود آورد.

– این که یک قدرت به ما بگوید شما حق فروش یک میلیون و ۱۰ بشکه نفت ندارید و فقط اجازه فروش یک میلیون بشکه نفت دارید بر خلاف عزت و زورگویی علیه ملت است و برجام به معنای برداشتن زور و تحریم، و آزاد کردن اراده یک ملت بود.

–  امروز در حوزه‌ی صادرات نفت خام و میعانات آن به دو و نیم میلیون بشکه رسیده‌ایم

– عزت ما در سایه‌ی اراده ماست و اراده ما در سایه سیاست درست و خرد ورزی است. شعار دادن نمی‌تواند ما را به عزت برساند.
– سال گذشته پارس جنوبی ، فاز ۱۵،۱۶ و ۱۷ به مدار آمد و حدود ۱۴۰ میلیون متر مکعب گاز اضافه شد. امسال نیز ان‌شاء الله فاز ۱۸،۱۹، ۲۰ و ۲۱ به مدار می‌آید و تا پایان سال حدود ۱۴۰ میلیون متر مکعب گاز اضافه خواهد شد.

– ‌امروز ۵۰ درصد گاز کشور از پارس جنوبی تامین می‌شود در حالی که سال ۹۲ ، ۳۸/۷ گاز کشور از پارس جنوبی تهیه می‌شد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.