کد خبر : 5600
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 5:04

واکنش شدید ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی

واکنش شدید ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی

 ژاپن با انتقاد شدید از آزمایش موشکی امروز چهارشنبه کره شمالی، انجام آن را نقض قوانین بین المللی و تهدیدی جدی برای امنیت خود دانست.

به گزارش ایرنا، کره شمالی صبح امروز (به وقت محلی) اقدام به پرتاب دو فروند موشک بالستیک از نوع «رودونگ» کرد که بر اساس اعلام منابع خبری کره جنوبی یکی از موشک ها به سمت سواحل ژاپن شلیک شد و دیگری به دلیل عملکرد ناموفق بلافاصله منفجر شده است.
آزمایش امروز پیونگ یانگ که به فاصله کمتر از یک ماه از پرتاب سه فروند موشک اسکاد (به طور همزمان) صورت گرفت، واکنش شدید ژاپن را در پی داشت و این کشور بلافاصله با انتشار بیانیه ای آن را محکوم کرد.
در بیانیه دولت ژاپن تاکید شده که انجام این آزمایش ها تهدیدی جدی برای امنیت و مردم این کشور و در تضاد با قطعنامه های سازمان ملل متحد است.
این در حالیست که ژنرال «گن ناکاتانی» وزیر دفاع ژاپن نیز بعد از این آزمایش، به همه واحدهای نظامی فرمان آماده باش داد و از واحدهای ذیربط نظامی خواست تمامی اطلاعات لازم در خصوص این آزمایش را جمع آوری کنند.
او گفت که محل فرود یکی از موشک های کره شمالی در نزدیکی آبهای ژاپن بوده و این وزارتخانه در حال بررسی کم و کیف این آزمایش است که آیا انجام آن به شناورها و هواپیماهای حاضر در مجاورت این منطقه آسیبی وارد کرده یا خیر.
ستاد ارتش کره جنوبی امروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که برد موشک های شلیک شده کره شمالی از نوع «متوسط» بود که ساعت ۷:۵۰ دقیقه صبح (به وقت محلی) از «هوانگ هائه جنوبی»، یکی از استانهای جنوب غربی واقع در سواحل شرقی این کشور شلیک شده است.
کره شمالی پس از آنکه اعلام شد آمریکا و کره جنوبی به منظور استقرار سامانه موشکی «تاد» در خاک کره جنوبی به توافق رسیده اند، به آنان قول تقویت توان هسته ای خود و «واکنش فیزیکی» داد.
کره شمالی براساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است اما در ماه های اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.
این کشور در ۲۹ تیرماه سالجاری سه موشک بالستیک با برد ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلومتر به سوی دریای شرقی شلیک کرد و گفت برای شبیه سازی ضربه اتمی به کره جنوبی بوده است.
کره شمالی از زمانی که «کیم جونگ اون» در اواخر سال ۲۰۱۱ رهبری این کشور را به دست گرفت، تاکنون ۳۲ بار پرتاب انواع موشک ها را تجربه کرده است که در بین آنها شش موشک «موسودان» و شش موشک «رودونگ» نیز شلیک شده است.
آمریکا نیز بعد از آزمایش موشکی امروز کره شمالی به این کشور اخطار داد و گفت که آماده است از متحدان خود در منطقه در برابر تهدیدهای کره شمالی دفاع کند.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.