کد خبر : 5601
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 5:14

اردوغان: ایتالیا بجای پرونده قضایی پسر من با مافیا برخورد کند

اردوغان: ایتالیا بجای پرونده قضایی پسر من با مافیا برخورد کند

 رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری دولتی ‘رای نیوز۲۴’ ایتالیا به مورد قضایی پسرش که در این کشور متهم به پولشویی شده است اشاره کرد و گفت: ایتالیا بجای باز کردن پرونده قضایی برای پسر من ، با مافیا برخورد کند.

به گزارش ایرنا، اردوغان افزود: پسرم اگر به ایتالیا باز گردد ممکن است دستگیر شود زیرا یک پرونده قضایی در قبال وی در شهر بولونیا باز شده که دلیل آن معلوم نیست. این مورد می تواند روابط ما را با ایتالیا به خطر بیاندازد.
مصاحبه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با شبکه خبری رای نیوز۲۴ ایتالیا، منجر به ایجاد تنش و مشاجره میان دو کشور شد.
دادستانی شهر بولونیا در شمال ایتالیا در آذر ماه سال گذشته در پی شکایت یک تاجر ترک مخالف سیاسی دولت اردوغان، بلال اردوغان پسر رئیس جمهوری ترکیه را متهم به پولشویی کرده و یک پرونده قضایی در این خصوص برای وی گشود. گفته می شود که پسر ۳۵ ساله رئیس جمهور ترکیه که برای ادامه تحصیل به ایتالیا منتقل شده بود پول هنگفتی به همراه خود به ایتالیا آورده بود.
متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا در واکنش به اظهارات اردوغان گفت: در ایتالیا سیستم قضایی مستقل وجود دارد که بر اساس قانون اقدام و با انواع جرایم مبارزه می کند. قضات ایتالیا به قانون اساسی پاسخ می دهند و نه به رئیس جمهوری ترکیه، ما این سیستم را ‘حقوق قانونی’ می نامیم و به آن افتخار می کنیم.
اردوغان در بخش دیگری از مصاحبه اش با شبکه رای نیوز ۲۴ به کودتا در ترکیه اشاره و از واکنش اروپا به شدت انتقاد کرد و افزود: در ترکیه یک کودتا علیه دموکراسی بوقوع پیوست و ۲۳۸ تن کشته شدند اما هیچکس از اروپا به اینجا نیامد. آیا غرب طرف دموکراسی است و یا کودتا؟
وی گفت: حال اگر پارلمان ایتالیا بمباران می شد، چه اتفاقی می افتاد؟ خانم فدریکا موگرینی (نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا) که ایتالیایی است چه واکنشی نشان می دهد؟ آیا می گفت که بمباران کار خوبی بود و اینکه از محاکمه هایی که به دنبال آن صورت می گرفت ابراز نگرانی می کرد؟
وی همچنین تاکید کرد که در صورتی که پارلمان ترکیه حکم اعدام را تصویب کند، این قانون مجددا به راه می افتد.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.