کد خبر : 5602
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 5:25

تاکید رییس جمهور بر رفع موانع و تسریع در آغاز عملیات اجرایی آزادراه تبریز- بازرگان

تاکید رییس جمهور بر رفع موانع و تسریع در آغاز عملیات اجرایی آزادراه تبریز- بازرگان

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دیدار هفته گذشته با رییس جمهور، از دستور ویژه دکتر روحانی مبنی بر احصای موانع اجرای آزادراه تبریز- بازرگان و رفع سریع این موانع خبر داد

به گزارش آی نیوز ،دکتر اسماعیل جبارزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: در دیدار هفته گذشته با دکتر روحانی گزارشی از وضعیت پروژه حیاتی و راهبردی آزادراه تبریز- بازرگان را ارایه کردم و ایشان بر ضرورت تسریع در اجرای آن تاکید کردند.

وی اظهار کرد: رییس جمهور به طور ویژه به آقای نهاوندیان دستور دادند که علت تاخیر در اجرای این طرح استخراج شود و اگر احیانا کسی به طور عمدی در مسیر اجرای این طرح مهم مانع و تاخیر ایجاد می‌کند، شناسایی و با وی برخورد شود.

جبارزاده خاطرنشان کرد: طرح آزادراه تبریز- بازرگان به طول ۲۷۰ کیلومتر و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار خارجی در سفر استانی هیات دولت به تبریز در اردیبهشت سال گذشته کلنگ‌زنی شد و قرار است در مدت چهار سال اجرایی شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: آقای دکتر روحانی همچنین بر لزوم تخصیص ۱۰۰ درصدی باقی‌مانده اعتبارات سفر استانی هیات دولت به استان تاکید داشته و در موضوع جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در حوزه راه و ساخت نیروگاه نیز دستورهای ویژه‌ای صادر کردند.

وی افزود: در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، رییس جمهور ایده استادشاگردی را برای اشتغال‌زایی بسیار پسندیدند و گفتند که طرح بسیار خوبی است و دستور دادند که این ایده نیز در قالب استاد- کارآموز به شکل ویژه‌ای پیگیری شود.

جبارزاده اضافه کرد: در خصوص بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیز بودجه اختصاص داده شده است، اما چون اساس‌نامه جدید تدوین شده و گستره فعالیت بنیاد چهار استان به مرکزیت تبریز را شامل می شود، هنوز نمی‌توانیم از این بودجه استفاده کنیم.

وی گفت: باید برای هر گونه تصمیم گیری در خصوص فعالیت های این بنیاد، هر چهار استان جمع شوند و البته در این دیدار تاکید شد که باید کارهای بنیاد با سرعت پیش رود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما در آذربایجان شرقی بنا داریم کارها را با سرعت آغاز کنیم و بقیه سه استان دیگر نیز هر کدام در جای خود فعالیت کنند.

وی افزود: نخستین برنامه پیش روی بنیاد نیز اجرای برنامه ویژه سالگرد مشروطه در استان خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.