کد خبر : 5668
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1395 - 6:56

وزارت ارشاد به وظیفه خود در قبال بیمه خبرنگاران حرفه‌ای عمل کرده است

وزارت ارشاد به وظیفه خود در قبال بیمه خبرنگاران حرفه‌ای عمل کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و هدایت رئیس جمهور، تلاش گسترده تیم مذاکره کننده طی یک و نیم سال مذاکرات به نتیجه رسید و عمده تحریم‌ها بویژه تحریم‌های بانکی برداشته شد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی جنتی در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی استان اردبیل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و هفته دولت، گفت: تلاش شهدای دولت با اخلاص در عمل، فداکاری و تلاش برای جلب رضایت خداوند و مردم بود.

وی با بیان اینکه شهید رجایی یکی از شخصیت‌هایی بود که در محیط زندان بیشترین شکنجه را تحمل کرد، افزود: شهید رجایی بخاطر مقاومت و تسلیم‌ناپذیری در مقابل بازجوهای رژیم شاه بیش از یک سال در زندان انفرادی بود. بعد از انقلاب نیز با تمام توان در خدمت نظام قرار گرفت. شهید باهنر نیز در دوران انقلاب و مبارزات خدمات بارز و ارزشمندی را همراه با شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نظام ارائه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهیدان رجایی و باهنر را دو شخصیت نمونه و اسوه برای همه دولتمردان دانست و تصریح کرد: امروز پس از گذشت ۳۷ سال با پشت سر گذاشتن ناملایمات پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با اقتدا به ائمه معصومین (ع) و رهبران بزرگ در کشور توانستیم شاهد امنیتی باشیم که نتیجه فداکاری‌ها و ایثارگری‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان مشعل‌های درخشان جامعه هستند و راه را برای مردم روشن می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان علی‌رغم همه تلاش‌هایشان برای نفوذ به کشور، با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) و رزمندگان سپاه و بسیجیان جان برکف نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود برسند.

جنتی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید  زمانی روی کار آمد که تحریم‌ها همانند اینکه با زنجیر دست و پای انسان را ببندند تحمیل شده بود، افزود: در آن دوران نه می‌توانستیم به دلیل محدودیت‌های بانکی از خارج از کشور وارداتی داشته باشیم و نه اینکه می‌توانستیم کالایی را به خارج از کشور صادر و پول آنرا دریافت کنیم و آن شرایط پیش می‌رفت همانند دوران صدام می‌شدیم، تاکید کرد: با رهنمودهای مقام معظم رهبری و هدایت رئیس جمهور، تلاش گسترده تیم مذاکره کننده طی یک و نیم سال مذاکرات به نتیجه رسید و عمده تحریم‌ها بویژه تحریم‌های بانکی برداشته شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ مورد گشایش اعتبار برای خریدها و طرح‌ها داشته‌ایم، افزود: هم‌اکنون صادرات نفت نیز به روزی بیش از ۲.۵ میلیون بشکه رسیده است.

جنتی با بیان اینکه سال گذشته ۵۵ درصد درآمد نفتی کشور کاهش یافت، اظهار کرد: علی‌رغم همه مشکلات و گرفتاری‌های دولت و کاهش درآمدها، سعی کردیم به نحوی پروژه‌ها اجرا شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تورم در ابتدای دولت تدبیر و امید ۴۰ درصد بود که اکنون به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: عمده مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اردبیل نیز به نتیجه رسیده است و امید می‌رود راه آهن اردبیل نیز که جزو طرح‌های اساسی و راهبردی کشور است به زودی به نتیجه برسد.

علی جنتی همچنین در حاشیه بازدید از سالن چندمنظوره ورزشی و استخر ایثار اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تئاتر در کشور جزو مظلوم‌ترین رشته‌ها محسوب می‌شود، گفت: این حوزه به لحاظ فضا و اعتبارات با محدودیت مواجه است.

وی با بیان اینکه برای حمایت از حوزه تئاتر سال گذشته را به عنوان سال تئاتر اعلام کردیم، افزود: دو مجموعه پردیس تئاتر در کشور به کمک شهرداری‌ها در حال احداث است که امید می‌رود دهه فجر سالجاری به بهره‌برداری برسد.

جنتی با بیان اینکه ساخت تالار شهر اردبیل از سال ۸۹ آغاز شده است، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از طریق اعتبارات استانی، وزارت ارشاد و ریاست جمهوری تامین خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان اردبیل ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارد، تاکید کرد: نیاز است مسئولان فرهنگی استان نسبت به شکوفایی این ظرفیت‌ها اقدامات اساسی انجام دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون مطبوعات، بیمه خبرنگاران باید از طریق نشریه و خبرگزاری محل فعالیت انجام شود، گفت: وزارت ارشاد به وظیفه خود در قبال بیمه خبرنگاران حرفه‌ای عمل کرده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.