کد خبر : 5690
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395 - 6:28

اعلام آمادگی فرانسه در احیای دریاچه ارومیه

اعلام آمادگی فرانسه در احیای دریاچه ارومیه

وزیر انرژی، محیط زیست و دریاهای فرانسه گفت: این کشور آماده همکاری در اجرای روش های علمی و به روز آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در راستای کمک به احیای آن است.

 

 

به گزارش آی نیوز، سگولن رویال صبح روز گذشته در دیدار با استاندار آذربایجان غربی در ارومیه افزود: در حال حاضر، از برخی از روش های قدیمی نظیر آبیاری بارانی برای آبیاری اراضی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه استفاده می شود که این روش ها تلفات زیادی دارند.

وی اضافه کرد: طبق بررسی ها در این روش آبیاری به ویژه در فصل تابستان و در زمان نامناسب آبیاری، ۸۰ درصد آب آبیاری بخار می شود و تنها ۲۰ درصد وارد زمین می شود که این میزان به صرفه نیست.

وی اظهار کرد: برای احیای دریاچه ارومیه و افزایش راندمان بخش کشاورزی، اجرای روش های نوین و به روز آبیاری در این حوضه ضروری است که در خصوص تبیین این روش ها، آماده همکاری هستیم.

وزیر انرژی، محیط زیست و دریاهای فرانسه با اشاره به امضای تفاهم نامه ای با رئیس سازمان محیط زیست کشورمان در خصوص حوزه های مرتبط ادامه داد: می توانیم موضوع دریاچه ارومیه را نیز در این قالب پیگیری کنیم.

رویال گفت: در کنار برخی کارشناسان، در نیمه دوم تابستان امسال نیز بازدید دیگری از دریاچه ارومیه خواهیم داشت تا با وضعیت این دریاچه بیشتر آشنا شویم.

وی ارتقای بهره وری آب را در دنیای امروز یک ضرورت عنوان کرد و افزود: می توان از تجربیات مسئولان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و مسئولان فرانسوی برای تحقق این امر استفاده کرد.

وزیر انرژی، محیط زیست و دریاهای فرانسه در ادامه این دیدار بصورت هوایی از دریاچه ارومیه بازدید کرد


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.