کد خبر : 5700
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهریور 1395 - 6:09

دیدار رییس مجلس ملی فرانسه با لاریجانی

دیدار رییس مجلس ملی فرانسه با لاریجانی

 کلود بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه که به ایران سفر کرده است دقایقی پیش با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش  ایرنا، روسای مجالس ایران و فرانسه قرار است در این دیدار آخرین مناسبات دوجانبه بویژه پارلمانی، روابط منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.

بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه و لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از این دیدار در نشست خبری مشترک که با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار می شود، حضور می یابند و به سوال های آنان پاسخ می دهند.

کلود بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه شب گذشته در راس هیات پارلمانی وارد تهران شد و مورد استقبال علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

رییس مجلس ملی فرانسه در سفر خود به تهران که تا روز جمعه ادامه خواهد یافت قرار است علاوه بر دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کند.

در این سفر رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه، نایب رییس کمیسیون امور خارجه مجلس فرانسه و یکی از اعضای کمیته دفاعی- ملی مجلس، کلود بارتلون رییس مجلس ملی فرانسه را همراهی می کنند.
سفر بارتلون به ایران پس از سفر رییس مجلس سنای فرانسه به تهران و سفر رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به پاریس صورت می گیرد.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.