کد خبر : 5751
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1395 - 5:52

مجوز ساخت هتل در آذربایجان شرقی سه روزه صادر می شود

مجوز ساخت هتل در آذربایجان شرقی سه روزه صادر می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: مجوز ساخت هتل در استان ظرف سه روز و مجوز تبدیل آپارتمان های خالی از سکنه که حائز شرایط باشند به هتل آپارتمان بدون هرگونه مشکلی صادر می شود

.

مرتضی آبدار اظهارکرد: به تازگی برای ۶ هتل پنج ستاره مجوز صادر کرده ایم و مراحل صدور مجوز پنج هتل چهار ستاره نیز در حال انجام است .

وی گفت: در مجموع و با هتل های سه و ۲ ستاره ای که در استان وجود دارد ظرفیت مراکز اقامتی در زمان حاضر هشت هزار تخت است.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی انتخاب شده است در تلاش هستیم تا این ظرفیت را به ۱۴ هزار تخت برسانیم و در این راستا سرمایه گذارانی از آلمان و ایتالیا نیز برای ساخت هتل در استان ابراز تمایل کرده اند.

آبدار با بیان اینکه در زمینه زیرساخت های توسعه گردشگری دچار کمبود هستیم، گفت: از این رو با اعمال سیاست های تشویقی درصدد جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری هستیم و خوشبختانه در دولت یازدهم گام های مهمی در این راستا برداشته شده است.

وی همچنین به ظرفیت خانه های تاریخی و قدیمی برای جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: تبدیل این خانه ها به هتل بوتیک مورد پسند گردشگران خارجی واقع شده و تا زمان حاضر ۶ خانه قدیمی به شرکت توسعه گردشگری برای تبدیل به هتل بوتیک معرفی شده است.

وی افزود: ۲۵۵ خانه تاریخی و قدیمی در تبریز ثبت و یا شناسایی شده که از این تعداد ۱۰ خانه برای تملک و تبدیل کاربری به شهرداری معرفی شده است اما با توجه به محدودیت منابع، کار بیشتری نمی توان برای احیای این خانه ها و بهره برداری از آنها انجام داد.

آبدار همچنین از آغاز مراحل ثبت جهانی جنگل های ارسباران خبر داد و گفت: توجه به گردشگران طبیعت از برنامه های اداره کل میراث استان است و ۱۰۰ روستا نیز در همین راستا به عنوان روستای هدف گردشگری مشخص شده اند.

وی افزود: ۲ روستا در شهرستان های مراغه و کلیبر به سرمایه گذار بخش خصوصی معرفی شده و با دفاتر خدماتی نیز برای ترویج روستاگردی و جذب گردشگران طبیعت هماهنگی های لازم انجام شده است.

جانشین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست با بیان اینکه در تابستان امسال یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۴۴۸ اقامت در مراکز اقامتی استان ثبت شد، گفت: در طول این مدت و با افزایش نظارت بر مراکز اقامتی و پذیرایی تعداد شکایت ها از این مراکز به ۵۹ مورد کاهش یافته و ۲ هزار و ۹۷۹ فقره بازدید از این مراکز انجام و تذکراتی داده شده است.

فرشاد رستمی اعلام کرد: در این بازدیدها ۷۳ مرکز اقامتی و ۷۲ مرکز پذیرایی تذکر گرفته اند که در نتیجه آن مجوز فعالیت ۲ دفتر مسافرتی تعلیق و باطل شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰ مرکز شامل ۱۳ دفتر خدماتی، ۱۰ مرکز اقامتی و ۷ مرکز پذیرایی نیز در این بازدیدها مورد تشویق قرار گرفته اند.

وی همچنین به تعداد بازدید گردشگران از مراکز تاریخی، جاذبه های طبیعی و دیگر مراکز اشاره کرد و گفت: در طول تابستان امسال ۱.۳ میلیون گردشگر از مراکز تاریخی، ۱.۹ میلیون نفر از جاذبه های طبیعی و ۱.۲ میلیون نفر نیز از دیگر مراکز دیدنی استان دیدن کرده اند که در این میان کلیسای سنت استپانوس جلفا، موزه آذربایجان و رصدخانه مراغه در ردیف های اول تا سوم بازدید قرار دارند.

رستمی افزود: البته بازار سرپوشیده تبریز نیز یکی از مراکز پربازدید از سوی گردشگران بود که به دلیل عدم امکان شمارش، در رتبه بندی قرار نگرفته است.

بر اساس این گزارش ، در تقویم جهانی، ۲۷ سپتامبر مصادف با ۶ مهر به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.

برچسب ها :

ناموجود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.