کد خبر : 5785
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1395 - 6:19

پایان ریزش مو، با این خوراکی ها

پایان ریزش مو، با این خوراکی ها

ریزش مو کابوسی است که همه ما از آن هراس داریم. بسیاری از ما مخصوصا آقایان به نوعی با آن کنار می‌آیند و آن را به مسائلی همچون ارث و محیط پراسترس و خیلی چیزهای دیگر نسبت می‌دهند، اما شاید کمتر کسی است که بداند این روزها پزشکان با تغذیه مناسب توانسته‌اند قدم‌های بزرگی را در کاهش روند ریزش مو و حتی متوقف کردن آن بردارند.

ـ مصرف ویتامین‌های گروه B را در طول روز افزایش دهید.

در این میان کمبود ویتامین بیوتین و B6 از اهمیت زیادی برخوردار است. جگر، گوشت مرغ، زرده تخم‌مرغ و از آن مهم‌تر و ارزان‌‌تر جوانه گندم، سبوس گندم و جوانه‌ ماش از منابع غنی به شمار می‌روند. میوه‌هایی همچون توت‌فرنگی، موز، گریپ فورت و هندوانه نیز از جمله میوه‌هایی هستند که از این حیث با ارزشند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در کاهش ریزش‌مو غوغا می‌کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ که شامل اسید ایکوزا پنتانونیک (EPA) و اسید آلفالینولئیک می‌باشد در ماهی‌هایی همچون ماهی سالمون، ساردین و قزل‌آلا، روغن سویا و کانولا، روغن گردو و روغن تخم‌کتان به وفور یافت می‌شود. اسیدهای چرب امگا ۶ نیز در روغن‌هایی همچون روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می‌شود.

ـ مصرف حداقل ۸ لیوان آب در روز به بهبود رطوبت ساقه‌های مو در حفظ و قوام‌ موها کمک می‌کند. خشکی مخاط پوست سر نقش مهمی در ریزش موها دارد.

ـ‌ ویتامین‌ E نیز به عنوان یک آنتی‌اکسیدان مو نقش مهمی را در سختی پیاز مو دارد. ویتامین E گردش خون مخاط سر را بهبود می‌بخشد و در این میان بادام، بادام زمینی، فندق و انبه از بهترین منابع آن هستند.

ـ پوست چلتوک ازجمله منابعی است که هم در پیشگیری از سفیدی مو موثر است هم در پیشگیری از ریزش مو. از این‌رو هفته‌ای ۲ تا ۳ نوبت نیم‌سیر پوست چلتوک و لیمو‌عمانی دم کرده و میل نمایید.

روزپلاس


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.