کد خبر : 5801
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1395 - 8:54

کتاب تروما پرفروش ترین کتاب مهرماه شد

کتاب تروما پرفروش ترین کتاب مهرماه شد

 کتاب «تروما» نگاهی نقادانه به تحولات فرهنگی- سیاسی یک مقطع از تاریخ جامعه ایران از منظر سینمای اصغر فرهادی ، پرفروش ترین کتاب علوم انسانی در مهر ماه شد.

به گزارش آی نیوز به نقل از ایرنا، این کتاب سه فیلم «جدایی نادر از سیمین»، «درباه الی» و «گذشته» را بر اساس تحولات سیاسی و فرهنگی و وقایع سالهای ۱۳۸۸ – ۱۳۹۴ مورد بررسی قرار داده است.
فیلم گذشته نامزد نخل طلا جشنواره فیلم کن شد و برای نمایندگی سینمای ایران برای دریافت اسکار ۲۰۱۳ بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان برگزیده شد و جوایز متعددی همچون جایزه ویژه هیات ملی بازبینی فیلم و جایزه کلیسای جهانی جشنوراه کن را دریافت کرد.
فیلم «درباره الی» نیز پس از اکران و نمایش مورد ستایش منتقدان و مردم قرار گرفت و خرس نقره ای بهترین کارگردانی جشنواره بین المللی فیلم برلین ۲۰۰۹ به این فیلم اهدا شد.
همچنین فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان ۲۰۱۲ شد و در صدر پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران قرار دارد.
این فیلم ها که از سبک رئالیسم پیروی کرده و موج جدیدی را در سینمای ایران رقم زده در کتاب «تروما» در چارچوب تحلیل سینمای ایران مورد بررسی قرار گرفته و توانسته کتابخوانان را به خود جلب کند.
کتاب «تروما از سوی نشر ثالت در شمارگان ۲ هزار نسخه به چاپ رسیده و با قیمت ۱۸۰ هزار ریال به فروش می رسد.



ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.